anti stoffen

ik was bij de vlk van de week allles gelukkig goed met de baby maar nou moest ik bloed laten prikken om te kijken of ik ook anti stoffen tegen de baby aanmaak heeft iemand dat ook gehad
groetjes rapsodie

ja ik ben zelf 0 negatief en dan krijg je ook een spuit tegen de antistoffen en prikken ze bloed.
bij mij was dat goed want me bloedgroep was negatief en me antistoffen ook. toch kan het zijn dat de baby straks positief is en dan krijg ik na de geboorte weer een spuit.

heb ik bij me eerste kindje ook gehad.

He Rapsodie,

Ik ben ook O negatief en heb dus twee weken geleden ook spuit gehad. Maak nu geen antistoffen aan, maar just in case. Na bevalling wordt idd bloedgroep van kindje meteen gecontroleerd. Heeft die andere bloedgroep dan nog een spuit. Zolang ze het weten en spuiten is het volgens mij niks om je zorgen over te maken.

groetjes!

Hoi Rapsodie,

Ook ik heb O negatief en ben geprikt. Het is voor ons ons eerste kindje, dus allemaal uit voorzorg ook de lekkere anti-d in mijn beenspier gehad.
Ze onderzoeken nu ook mijn bloed op antistoffen, maar de vlk verwacht geen enkele rare uitslag. We wachten rustig af.
Het is voornamelijk lastig bij een tweede kindje zei ze, vandaar dat je nu prikken krijgt, zodat er bij een eventuele volgende zwangerschap niets verkeerd kan gaan. Mocht er toch ergens een bloeding zijn geweest van het kindje, om wat voor reden dan ook, dan kan er bloedverwisseling zijn geweest waardoor je al antistoffen in je bloed kan hebben. Dan houden ze je gewoon beter in de gaten.

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan