Anti verveel tips

<p>Hebben jullie nog leuke ideeën om te doen met een dreumes van 22 maanden? Nu we gebonden zijn aan huis en ik volgends mij al alles uit de kast heb gehaald, ben ik benieuwd of jullie nig leuke tips hebben om de dagen te vullen met een kleine? Mijn zoontje is geen stilzitter helaas (behalve achter de tv), dus we gaan nu vaak een stukje fietsen, hij zelf fietsen, korte wandeling en stoepkrijten. Binnen doen we kleien, verven en tekenen. Maar ik merk dat ik op zoek ben naar andere ideeen, want hiermee daag ik hem niet genoeg uit en we hebben nof een paar weken te gaan.  Alle tips zijn welkom ?</p>
 
Lastig hè, ineens zo gebonden zijn. Ik moet hier af en toe ook echt zoeken.
Wat ideeën: tentjes bouwen,  klim en klauter parcours, helpen met schoonmaken, tekenen/ schilderen met water buiten, moestuintje aanleggen helpen met zaaien en elke dag even water geven, muziek instrument knutselen en samen muziek maken of dansen, koekjes of cake bakken en versieren, knutselen voor Pasen,  eieren versieren.
Dit zijn nog een paar ideeën die ik achter de hand hou. Mijn dochter van 21 maanden vindt boekjes lezen en liedjes zingen ook fantastisch. Is er zo weer een half uur voorbij ;)
Ben benieuwd naar andere ideeën! Leuk om uit te wisselen! 
 
Nog een paar tips: water magic book, met een auto oid met droge macaroni spelen, kleuren, stempelen, verven.
buiten; met water de schuttingen verven, stoepkrijt, met een stok tegen dingen aantikken, gieter plantjes water geven.
zo komen wij de dagen nu door. En ommetjes buiten maken. Veel plezier!
 
Bellen blazen en tekenen in scheerschuim (wordt de tafel ook heerlijk schoon van, Google maar eens) zijn ook leuk.
 
Oh en op Facebook las ik ook nog over berenjacht. Overal worden er momenteel beren voor het raam geplaatst die kinderen dan weer kunnen gaan zoeken. Wie weet zijn er in jouw stad/dorp ook mensen actief? Als je op facebook zoekt op berenjacht dat vind je het zo.
 
Hier zijn we binnen creatief met bewegingsspelletjes, en veel dansen :) onlangs samen een kleine glijbaan gebouwd van kussen en een yogamat er overheen, een groot succes! Meneer is er zelfs vaak vanaf geweest en ook zijn legioen aan knuffels :)
Als je toevallig nog een grote kartonnen doos heb, kan je er een speelhuisje van maken, deur uitsnijden, raam erin, samen versieren, etc
 
Terug
Bovenaan