Antibiotica door laten slikken, iemand tips?!!

Mijn dochtertje is alle een behoorlijke tijd ziek en heeft nu ook een lichte oorontsteking. Omdat het al even duurt en ze hoge koorts blijft houden heb ik nu antibiotica voor haar gekregen. Dit moet ik in haar mondje spuiten en dan moet zij het doorslikken...heb het nu een keer geprobeerd, maar ze begint te kokhalsen en verslikt zich etc. Ik spuit heel voorzichtig een klein beetje, maar ze vindt het vies denk ik. Iemand ervaring en een goede tip?
 
Hoi MMMH,

Toevallig hebben wij dit afgelopen maandag ook gehad.
We hebben de apotheek geraadpleegd en deze zei dat je het ook door de voeding mocht doen. Wij deden het in het Danoontje en het werkte fantastisch!
Volgende dag nog een keer gecheckt bij de huisarts en deze vond het ook prima (had ze ook gelijk kunnen zeggen).
De kuur duurde 3 dagen en inderdaad gaat het nu erg goed. Ik zou het navragen bij je arts. Het scheelde mij een boel overgeven!

Beterschap,

Eveline
 
Wij hebben meerdere malen geprobeerd het door een Danoontje (of door extra sterke limonade) te mengen, maar onze dochter at/dronk er gelijk niets meer van. Hebben toen een ander recept gekregen, voor antibiotica met een (ik meen) frambozensmaak. En dat dronk ze gewoon van het lepeltje!! Het is ook echt niet te pruimen, die melkachtige bende!
 
hoi

onze lars is bijna 4 maand en heeft medicijnen voor reflux en nu laatste week antibiotica voor ooronsteking. En wij geven dit met spuitjeen dan met de flessen speen in de mond en spuitje in leeg spuiten. hij drinkt het zo leeg. eerst zo via spuitje in mond maar dit spuugde hij meteen uit.

Groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan