Antibiotica en borstvoeding

<p>Toen ons kindje een week oud was ben ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege koorts. Hier heb ik 3 nachten gelegen en een brede antibiotica gekregen via infuus. Ze zijn er niet achter gekomen waar mijn koorts vandaan kwam. Eenmaal thuis heb ik een kuur amoxiline tm woensdag. Sinds mijn opname heeft ons zoontje last van reflux en heeft veel pijn. Ook is hij sinds gister gaan projectiel braken. Hiervoor is hij bij de huisartsen post geweest. Deze willen het aankijken en ik moet nu voeding indikken. Niemand doet verder uitspraken over wat er aan de hand kan zijn en wij zitten met de handen in het haar omdat de kleine soms uren lang pijn heeft. Vanaf vandaag hebben we na weer projectiel braken besloten hem kunstvoeding te gaan geven in de hoop dat dat helpt. Ondertussen blijf ik wel kolven om de boel op gang te houden. </p><p>Zijn er mensen die ervaring hebben met antibiotica en borstvoeding? Want ik denk dat het hierdoor komt maar weet het uiteraard niet zeker. Dus vraag me af of jullie baby er ook zo heftig op reageert en hoe je daarmee bent omgegaan </p>

Ik heb ook amoxcilline gehad toen mijn dochter denk 5 maanden was stuk ouder wel. Die had er geen last van. Succes want dit is echt geen fijn begin voor jullie ?

Hoi. Ik ken het niet van antibiotica. Hoe oud je kindje nu? Misschien klinkt dit gek maar projectiel braken is vaak een symptoom van een verdikking van de maagspier (pylorustrofie) en dat openbaart zich vaak in de 1e 4-8 weken.. 
Al kan reflux natuurlijk ook enorm braken veroorzaken en zeer vervelend zijn. I.p.v. indikken van de voeding kan je ook nog proberen langer rechtop te houden natijd en t bedje schuin te zetten zodat je kindje niet helemaal plat ligt. 
Succes ermee! Wat een vervelende start zo voor jullie! ?

[quote quote=10215855]Hoi. Ik ken het niet van antibiotica. Hoe oud je kindje nu? Misschien klinkt dit gek maar projectiel braken is vaak een symptoom van een verdikking van de maagspier (pylorustrofie) en dat openbaart zich vaak in de 1e 4-8 weken.. Al kan reflux natuurlijk ook enorm braken veroorzaken en zeer vervelend zijn. I.p.v. indikken van de voeding kan je ook nog proberen langer rechtop te houden natijd en t bedje schuin te zetten zodat je kindje niet helemaal plat ligt. Succes ermee! Wat een vervelende start zo voor jullie! [/quote]
Hij is morgen 2 weken. De arts wil hem niet nu al voor het projectiel braken opnemen. Daarvoor moet het vaker gebeuren of rare kleuren krijgen. Dinsdag komt het cb dus dan kunnen we daar opnieuw het balletje opgooien. We voelen ons ook echt verloren omdat niemand helpt, terwijl ze wel erkennen dat het niet normaal is. 
We houden hem inderdaad een tijdje rechtop, eigenlijk tot hij slaapt. Ook leggen we hem vaker op zijn zij in bed dit lijkt hij fijn te vinden. Bedje schuin durf ik niet omdat ik bang ben dat hij dan onder het dekentje zakt 

Terug
Bovenaan