antibiotica+pil= zwanger?

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik heb een vraag... heeft een van jullie misschien ervaring met het slikken van de pil en het nemen van antibiotica?

ik heb namelijk een hele tijd een oogontsteking gehad en de arts heeft uiteindelijk een soa test afgenomen. het bleek dat ik chlamidia had en ik heb daar voor een antibiotica kuurtje gehad (azitromycine).

nou stond in de bijsluiter dat we het een week veilig moesten doen om besmetting te voorkomen. dit hebben we dus gedaan.

maar nu hoorde ik gisteren ongesteld te worden... wel een hele hoop kramp en een heel klein spoortje bloed bij het afvegen maar verder nog niets...

mijn vriend en ik willen sowieso dit jaar stoppen met de pil, dus het is meer dan welkom, maar ik schrik er toch van!

ik hoop echt dat iemand er meer over weet!!

liefs

hallo,

als ik het goed begrijp heb je een week veilige sex gehad en daarna niet meer? in dat geval kan het dus zo zijn dat je onveilige sex hebt gehad vlak voor de eisprong, als je anibiotica gebruikt neemt de werking van de pil af/kan verminderen en heb je een grotere kans om door de pil heen zwanger te raken. de anibiotica zit nadat je bent gestopt nog wel even in je lichaam.

het zou ook goed kunnen dat de menstruatie gewoon iets langer op zich laat wachten door de chlamidia, antibiotica oogontsekning enz. hierdoor kan je lichaam wat van slag zijn waardoor het een dag of twee drie langer op zich laat wachten....

maar even puur uit niuewsgierigheid, had je nou chlamidia in je oog????? of was de oog ontsteking een reactie van de chlamidia, ik snap die link namelijk niet zo met elkaar....

bedankt voor je reactie :)

die link legde ik ook niet, maar het schijnt dus blijkbaar te kunnen dat chlamidia ipv op de plaats waar je het zou verwachten dus ook in je oog tot uiting kan komen... raar idee...

ik wacht nog een paar dagen... maar pff.. het is zo spannend! wanneer zou ik dan kunnen testen, denk je? vrijdag?

liefs

hi,

je kunt nu al kunnen testen, want ook al je ong pas over twee dagen zou moeten komen dan zou je nu al op de test kunnen zien of je zwanger bent of niet.
laat je het nog even weten?

raar idee inderdaad, het klinkt zo vies chlamidia op je oog... hopelijk is het door de antibiotica goed weg nu.

heej,

dat is fijn om te horen, scheelt weer wat stressvolle dagen! :) ik doe morgen ochtend de test, ik zal het gelijk laten weten!

hoi,

ik ben toch ong geworden... jammer, maar ook wel een beetje opgelucht. het lijkt me nl veel leuker om samen te besluiten om, er voor te gaan :)

misschien tot snel ;)

liefs

Terug
Bovenaan