Antibiotica toedien tips gevraagd!

<p>Ik ben op zoek naar goede tips om antibiotica toe te dienen aan een 2 jarige (bijna 27 maanden om precies te zijn ;-)). Ik kan praten als brugman over waarom het zo belangrijk is, of waarom het zo fijn zou zijn om van die dubbele oorontsteking af te komen maar het gaat er niet in. Houdgreep en pipetje werkt niet want hij spuugt het gewoon uit. Mengen met pure limonadesiroop is een tip die ik veel heb gelezen maar onze zoon houdt niet van zoet. Zijn er misschien nog briljante tips die bij jullie hebben gewerkt? Mijn dank is groot! </p>
 
Bij ons werkte:
- Beloning er achteraan. Een snoepje bijvoorbeeld. Ben helemaal geen voorstander van snoep en onze dochter eet dat bijna nooit, des te groter de beloning was. Ik gaf haar dan 1 of 2 skittles... Werkte!
- Heeft hij een lievelingspop/knuffel? Eerst doen alsof die wat kreeg, dan groot applaus geven en juichen en dan je zoontje de antibiotica geven. Natuurlijk met nog groter applaus, high 5 etc. Werkte ook ?
Succes! 
 
Bij onze zoon (2j, 4m) hielp het om het om te dopen naar "speciale melk". Immers was het net zo wit als de melk.
Het spuitje vond hij afschuwelijk, maar via een lepel ging het er met gemak in.
We betrokken ook de lievelingsknuffel erbij. Die kreeg ook de antibiotica "toegediend"
 
Vragen om een andere antibiotica? Hier wordt het gedronken alsof het limonade is, maar een bekende van ons had dit zelfde probleem. Toen ze bij de kinderarts kwam omdat hij niet opknapte zei hij oww wat erg dat ze je dit gegeven hebben!! Niet zo gek dat hij het niet wil. Deze is zo ontzettend vies. Toen kreeg ze een andere voorgeschreven en dat ging wel goed.
 
Terug
Bovenaan