Antibiotica

Mijn zoon van bijna 2 jaar moet 3 keer per dag antibiotica. Maar hij krijgt met moeite 2 keer binnen. We doen er al wat Ranja bij in zijn drinkbeker. Op een lepel of spuitje wil hij het helemaal niet.
Wat is jullie ervaring hiermee?
 
Als het amoxicilline betreft is mijn ervaring heel positief haha. Dus daar heb je weinig aan. Dat slurpt mijn dochter elke keer weg als limonade en vraagt zelfs om meer ?
 
Tja lastig! Onze zoon moest ook lange tijd ab. We hebben het toen in een spuitje gedaan in z’n wangzak. Vond hij inderdaad niet fijn, Maarja dat moet dan maar even. Dus ff goed vasthouden en snel dat spuitje erin. Mengen in vla mocht volgens mij niet. Misschien appelmoes?
 
@ gebruiker; spuitje hebben we geprobeerd maar dat wil hij echt niet. Spuugt het dan gewoon uit. Het mag in vla, maar dat eet hij nu niet. Appelmoes vindt hij normaal ook vies. We krijgen er niks in, behalve pap 's morgens. Daar doen we het dan ook in dus 's morgens gaat goed. Moeilijk. ?
Hij wil veel water drinken, wat ik belangrijk vindt want hij heeft ook diarree. Maar als ik de antibiotica erin doe dan wil hij het niet meer. Ook niet met Ranja.
 
Misschien met wat afleiding erbij? Dus als hij een filmpje kijkt bijvoorbeeld? Of een beloning erna? Iets wat hij heel lekker vindt?
Succes! 
 
Terug
Bovenaan