antibiotica

A

Anoniem

Guest
Daar was ik weer.
Even een vraag. Mijn zoon is 7 maanden. Hij is ziek, iets met een bacterie in zijn longen en wij moeten antibiotica geven, amoxilline. Ik vind het eng om zoiets te geven aan een baby van 7 maanden. Hij was misselijk vandaag en weigert zijn fles, moest overgeven.
Heeft iemand ervaring met antibiotica/baby.
gr.sylvia    

Hallo,

Ik heb zelf gelukkig nog geen antibiotica hoeven geven aan onze kindertjes maar ik zit al een aantal jaren in de [kraam]zorg.dus vandaar dat ik er wel wat over weet.Je hebt nu waarschijnlijk antibiotica tabletten gekregen die je kunt oplossen in water.??Er is antibiotica in drankvorm,dit was verkrijgbaar met een  smaakje dacht ik.lijkt me voor de kleine een stuk lekkerder.Beterschap toegewenst.

Groetjes Jeannet

hallo,
ik kan me voorstellen dat je het eng vind om je kindje antibiotica te geven maar de dosis is wel aangepast op een baby.
onze zoon marijn krijgt vanaf zijn geboorte antibiotica elke dag.
dit omdat hij is geboren met vergrote nieren en door die antibiotica word blaas of nierbekontsteking voorkomen.
ik vond dat eerst ook niks maar marijn heeft er geen last van en is het drankje al helemaal gewend en dit is beter dan dat hij ziek word.
jou kindje krijgt nu even een kuurtje en dan knapt hij straks weer lekker op en dat is ook heel wat waard.
groetjes henny

Terug
Bovenaan