Antibiotica

Loïs heeft haar eerste flinke griep gehad! Snipverkouden, hoesten (tot overgeven toe) en oorontsteking aan beide oortjes. Drama met slapen natuurlijk en flinke koorts.
de dokter schreef antibiotica voor en ze knapte gelijk op. na twee keer 5 ml is ze eindelijk een goede nacht gaan maken, en wij ook. Na 2 dagen was ze bijna weer de oude. Wat een wondermiddel!

Maar ik heb ook mijn twijfels bij antibiotica. Het doodt goede en slechte bacterien en sommigen zeggen dat haar weerstand voor 6 maanden verminderd is. Is dit zo? want daar zit je niet op te wachten! En als ze weer oorontsteking heeft wat kan ik dan doen om een antiobioticakuur te voorkomen als dit verhaal waar is?

Wie heeft er baat bij oordruppels gehad en hoe kom je eraan? er wordt getwijfeld aan de effectiviteit van oordruppels.... is dit waar?

Wie weet er iets van?

Ik heb helaas geen antwoorden maar ik ben ook heel benieuwd. Mijn zoon heeft ook 1 keer een antibiotica kuur gehad ivm met luchtweginfectie.Toen ging het over maar 2 weken daarna is hij weer verkouden geworden. het gaat nu op en af. Soms koorts redelijk veel hoesten soms slecht eten en neusverkouden. Toen ik naar de huisarts ging dacht ik geef ons maar antibiotica maar hier zijn ze erg terughoudend in. Als hij blijft hoesten, het duurt nu al 3 maanden wil ik of weer een kuur of doorverwezen worden naar bv kinderarts. Want ik weet wel dat kinderen veel ziek en verkouden zijn maar het duurt erg lang.

Een kuurtje wordt gegeven wanneer er een onsteking is door een bacterie... bij een virus werkt het niet dus daarom geven ze bij verkoudheid niets, maar wel bij een ontsteking....

het is normaal dat kinderen 8-10 keer per jaar verkouden zijn.... altijd snotlappen bij je hebben dus.... hier is het gelukkig weer rustig! Helemaal wel kiplekker en ze heeft een enorme sprong in haar ontwikkeling gemaakt... ze is gaan kruipen en racet elke dag steeds harder door de kamer... zo schattig!

Hoi,

Ik heb zelf een keer oorontsteking gehad en de arts raadde druppels juist af. Jurre heeft een kuur gehad voor luchtweginfectie en de laatste keer kreeg hij die ventolin drank. Nu is meneer weer flink aan het rochelen en aan het hoesten, maar ik wil eigenlijk niet weer een medicijn, dus wacht het nog even af. Ik heb wel gemerkt dat zijn verkoudheid en vooral met zijn luchtwegen samen gaat met tanden krijgen, want als het over is is er weer een tand bij, dat is nu al voor de 3e keer zo.

groetjes
Jadeje

Hoi allemaal,

hier een zomer2008 moeder...
Advies: start met probiotica! Ons dochtertje heeft toen ze klein was antibiotica gehad ivm spruw. En het dood inderdaad ook goede bacterien.
Probiotica bevordert een aantal bacterien die dus ook goed werk verrichten. Het is niet heel goedkoop, maar echt waar onze dochter is zelden ziek en ook zelden verkouden... Nu ze anderhalf is, is ze als ik me goed herinner 2x ziek geweest en verkouden kan ik me van 1x herinneren.
Is te koop bij b.v. de Rode Pilaren/DIO.
Wij zijn gestart met een duurdere en zijn later overgestapt op een minder dure (die ook een aantal bacterien minder stimuleert).

Succes en ook met het ziek-zijn

Groetjes, Jannetje

Ik dacht ook aan probiotica, maar ik vraag me af hoeveel bacteriën per gram je dan toe moet dienen want kinderen hebben toch een lagere bacteriële lading dan volwassenen.

De werking van probiotica is niet bewezen helaas.... wij hebben hier opnieuw een verkoudheidje opgelopen... hopelijk wordt het nu geen oorontsteking!

Hoi Bloempje,

was je al gestart met probiotica? Ik kan me ook voorstellen dat het wat tijd nodig heeft om weerstand op te bouwen.
En Caat85, er is probiotica voor kinderen, dus daar zitten bacterien in die passen ook weer bij de kids en hoeveelheid daar op afgestemd.

Groetjes en succes met de zieke!

Terug
Bovenaan