Anticonceptie keuze

<p>Hi!!</p><p>Ik ben nu 39+3 weken zwanger van ons 1e kindje.</p><p>Ik vraag me af welke anticonceptie je het beste kunt nemen als je besluit om over 1,5/2 jaar e.v.t. voor een 2e kindje te gaan.</p><p>En wanneer begin je hier mee na de bevalling?</p><p>Ik heb altijd aan de pil gezeten, maar weet niet of ik dit weer zou willen aangezien het wel weer even kan duren voordat het uit je lichaam is en je er toch best wat bijwerkingen van kunt krijgen.</p><p>Ik hoor graag waar jullie voor hebben gekozen na jullie bevalling en waarom.</p><p>Groetjes,</p><p>Ashley</p>

Direct na de bevalling hebben wij een poosje condooms gebruikt. 5 Weken na de bevalling was ik voor het eerst weer ongesteld. Precies 4 weken daarna was ik weer ongesteld. Ik zat dus gelijk weer in een goede cyclus. Toen ben ik weer gestart met de pil (9 weken na de bevalling dus) Gedurende die 9 weken condooms gebruikt.
Ik heb 9 maanden de pil geslikt, en toen mijn dochter 1 jaar was weer gestopt met de pil om voor een tweede kindje te gaan. Ik was na 2 maanden alweer zwanger! 

Hoi. Als je jouw lichaam goed kent werkt de sensiplan ook heel goed. Dan gebruik je niks maar neem je je temperatuur en let je goed op je afscheiding etc. Ook wel interressant omdat jij en je partner hiermee samenwerken.

Hoi. Als je jouw lichaam goed kent werkt de sensiplan ook heel goed. Dan gebruik je niks maar neem je je temperatuur en let je goed op je afscheiding etc. Ook wel interressant omdat jij en je partner hiermee samenwerken.

Ik heb me er toevallig van de week in verdiept (nu 39+4 ;-)). Ik ga in principe voor de mini pil omdat ik borstvoeding hoop te gaan geven. De gewone pil raden ze dan af. Ik ga het nog wel even overleggen ook met de verloskundige.

Mijn dochtertje is nu 9 weken, heb vorige week een mirena spiraal laten plaatsen. Deze had ik ook voor de zwangerschap, weinig last van, kan het niet vergeten en was bij mijn dochter na een maand zwanger. Nu bieden in het verleden behaalde resultaten geen enkele garantie voor de toekomst, maar dat is met een andere vorm van anticonceptie ook zo. Wat ik begreep os dat je niet elke pil ect. kan gebruiken icm borstvoeding, dat is bij de mirena geen probleem.

Het hangt sowieso af van of je borstvoeding wilt geven inderdaad. Eigenlijk alle hormonale anticonceptie valt dan af, behalve de minipil (en nog iets dacht ik, maar dat ben ik even kwijt). Als je van plan bent na een jaar of 2 nog een kindje te willen krijgen, lijkt me een koperspiraal ook geen ideale oplossing. Wij gebruiken sinds mijn bevalling condooms, omdat ik nog steeds borstvoeding geef. Ik ga denk ik uiteindelijk weer gewoon aan de pil, omdat ik er weinig last van heb gehad, ook met het stoppen.

Terug
Bovenaan