Anticonceptie na bevalling

<p>Hallo,</p><p>Hebben jullie al nagedacht over de anticonceptie na de bevalling?</p><p>Ik gebruikte altijd de Nuvaring maar ik wil borstvoeding geven en lees dat dit dan niet mogelijk is. Zelf wil ik liever geen spiraaltje omdat ik niet weet wanneer ik eventueel weer zwanger wil worden en mijn zwangerschap nu een jaar op zich heeft laten wachten nadat ik gestopt was met de anticonceptie..</p><p>Al op tijd “ontpillen” lijkt me een prettig idee dus dan vind ik een spiraaltje verwijderen een beetje een grote onderneming.</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd of jullie hier al over nagedacht hebben!</p>

Hmmm Nuvaring zou het fijnst zijn. Ik zal me ook eens verdiepen in de minipil. Dat is een anticonceptie die je ook langer zonder BV nog zou gebruiken?

Ik heb gekozen voor een koperspiraaltje omdat ik geen hormonen wilde en ook bv wilde geven. Ook omdat dit voor ons bedoeld is als een anticonceptie is tussen 2 kindjes in (als dat lukt natuurlijk). Hoewel ik het plaatsen vervelend vond, ben ik heel tevreden hiermee! En hoewel het spiraaltje 10 jaar werkt, heb ik de afspraak voor het verwijderen alweer gemaakt?. Ik heb begrepen dat de minipil niet voor iedereen voldoende is als jr geen bv meer geeft. Je kan ook met de vk overleggen, zij kan je goed adviseren. 

Terug
Bovenaan