Anticonceptie na de bevalling...

A

Anoniem

Guest

Hallo Allemaal...

Even een vraagje...

4 maart ben ik bevallen van een gezonde dochter...
Nu wil ik  weer aan de pil beginnen, omdat ik voorlopig niet aan een 2de ga denken
Ik heb al wat op internet zitten kijken wanneer je daar ongeveer mee kan gaan beginnen... En daar stond dat als je flesvoeding geeft 2 weken na de bevalling ermee kan gaan beginnen...
Ben wel nieuwsgierig hoe jullie dat allemaal doen...

Liefs Laura mv Robin

Hi Laura,

Ik moet morgen naar de gyn., ik ben bijna 6 weken geleden bevallen. Een van de te bespreken onderwerpen zal dan ook de anti-conceptie zijn.. Ik vind het nog erg lastig, denk ook weer met de pil te gaan starten.

Wij hebben 5 jaar in het ziekenhuis gelopen, omdat het zwanger worden niet lukte. Heb er nu dus toch een soort moeite mee om met anti-conceptie te beginnen. Anderzijds, stel dat ik nu ineens zomaar zwanger word (kans is erg klein, maar toch..) dat lijkt me ook weer niet gezond voor mijn lichaam, zo snel op elkaar, heb behoorlijke bekkenklachten gehad...
Spiraaltje lijkt me weer meer voor langere tijd en we willen gezien ons verleden niet super lang wachten (een jaar of anderhalf denk ik nu..) voor een tweede.
Dussss het wordt ws de pil hier.... :)

grtjs Dana

Ik ben jaren geleden al gestopt met de pil. Ik slikte hem al zolang, dat ik mijn  lijf wat rust wilde gunnen. En ik had stiekem de hoop dat ik de kilo's die ik was aangekomen door de pil ook wel weer kwijt zou raken als ik ermee zou stoppen. Niet dus! In januari 2007 ben ik bevallen van ons eerste zoontje. Hierna ben ik niet meer aan de pil gegaan. En afgelopen 1 maart ben ik bevallen van ons tweede zoontje. En nu ben ik weer niet van plan om met de pil te starten. Of het worden condooms of misschien een spiraaltje. Eerst mijn onderkantje maar eens goed laten herstellen en dan zullen we nog eens gaan bekijken wat het gaat worden.

Hallo,

ik ben nog niet bevallen, maar ik ben van plan om na deze bevalling een spiraaltje te plaatsen (dit kan volgens mij pas als je gestopt bent met het geven van Borstvoeding, moet me er nog ff in verdiepen, maar ja laat die kleine eerst maar komen,hahaha)

Bij mijn 1e heb ik tot 6 weken borstvoeding gegeven en ben daarna weer begonnen met de pil. Alleen ben je een maand later pas niet vruchtbaar. Nou moest ik er ook niet aan denken om gelijk weer te gaan sexen dus het wachten was niet zo'n heel erg probleem.
( en ja anders is er altijd nog de condoom)

Groetjes Anne
mv Levi en ??????26mrt09

Hello,

Na 15 jaar aan de pil te zijn geweest hebben we vorig jaar maart samen besloten te stoppen en dat ik nooit meer aan de pil zou gaan. Maar, aangezien ik 2 keer meteen zwanger ben geraakt (en dan ook echt meteen...) mopeten we wel aan de anticonceptie straks. We gaan het eerst met condooms proberen, liever geen hormonen voor mij.
Als onze kinderwens vervuld is dan gaat manlief zich "laten helpen", errug fijn!

Greets Janneke

Hi,
Goed onderwerp, ik wilde ook al naar jullie ervaringen/ideeen vragen. Ik ben er nog niet helemaal uit; ik wil in ieder geval niet meer aan de pil, daar ben ik zeven jaar geleden al mee gestopt, zat niet lekker in mn vel door de hormonen. We hebben al die tijd condooms gebruikt maar om dat nu nog jaren te doen...we willen geen derde kindje maar ik vind sterilisatie (zal mn hubbie tzt doen) nu nog wel erg vroeg. Zit dus te denken aan een spiraal maar zitten daar niet ook veel hormonen in? En ik lees hiervoor dat je die niet mag laten plaatsen als je nog borstvoeding geeft? (ik ben van plan dat nog wel even vol te houden). Wie heeft hier ervaring mee?
Thanx !

Liefs,Marcia mv Puck en Sjors

Ik ben op 12 maart bevallen van ons vierde kindje en ik ben van plan om me te laten steriliseren. Afspraak bij de gyn (voor een gesprek dan) staat al maar goed, het zal al met al nog wel een maand of 3 duren voor het daadwerkelijk zover is. Verwacht ik...

Voor de tussentijd heb ik vorige week weer een pil voorgeschreven gekregen. Wel een andere dan ik voor deze zwangerschap slikte omdat die dus niet werkte bij mij. Bewijs daarvan is nu 12 dagen oud

Maar ik ben dus wel gelijk op de dag dat ik de pil opgehaald heb ook gelijk weer begonnen met slikken. Nu is de pil nog wel niet gelijk veilig, dat duurt dan een maand, maar dan zijn er altijd nog condooms he.

Hoi,

Hier moet ik net als de vorige keer van de verloskundige gewoon beginnen met de pil. Het is nu immers erg moeilijk in te schatten wanneer je weer ongesteld bent en wanneer je nog vloeit. Dus als je er gewoon mee begint is hij vanzelf tzt weer veilig.

Mááááár... bij mijn zoontje bleef ik erg lang vloeien. Na 7 weken ben ik naar de huisarts gegaan en toen moest ik gelijk stoppen met de pil, was volgens haar niet goed om meteen te beginnen, en moest ik éérst een menstruatie afwachten en dán pas beginnen met een strip. Toen ik dus stopte met de pil stopte het vloeien vrijwel meteen.. dus toen netjes even een menstruatie afgewacht.

Ik denk dus dat ik gewoon even netjes een ronde afwacht. En mocht er vóór die tijd behoefte zijn dan doen we maar gewoon een paar "oorwarmers" op..

Liefs,

Esmé mv Kay en Gwen  

Terug
Bovenaan