Anticonceptie na zwangerschap

<p>Beste moeders, </p><p>Ik verwacht over 3weken m'n eerste kindje en ben alvast aan het nadenken over hoe we dat gaan doen na de zwangerschap. </p><p>Nu las ik dat in combinatie met borstvoeding, je hebt beste de minipil kan nemen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En zo ja, welk merk is dan het fijnst? Ik hoor graag ervaringen van moeders.</p><p>Tips zijn van harte welkom. </p><p>Groetjes, </p><p>Emsie</p>

Na lang twijfelen en nadenken heb ik gekozen voor de minipil desogestrel.Bij spiraaltjes enz. Hoor je toch meer klachten.In de minipil zitten bijna geen hormonen. Bij mij gaat het super.Eerste 2 weken ging het slecht en dacht echt dat ik de verkeerde keuze had gemaakt. Ik ben namelijk vollop ongesteld geweest.Maar nu gebruik ik hem al bijna 5 maanden. Na die 2 weken geen last meer gehad van ongesteldheid en ook totaal geen last van hormonen of wat dan ook.Ik raad de minipil echt aan.Enige nadeel is dat je het elke dag zelfde tijd moet innemen. Wanneer je dit vergeet heb je kans om toch ongesteld of zwanger te worden. Ik heb alarm ingesteld op telefoon. Deze herinnerd mij eraan

Ik ben in augustus bevallen en wij gebruiken nu gewoon condooms. Wij willen over een dik half jaar weer voor een kindje gaan, en ik heb geen zin om dan weer te ontpillen. Is dus ook gewoon een optie als je niet teveel hormonen in je lijf wil.Over de minipil weet ik niet zoveel. Succes met de laatste loodjes.

Ik ben nu nog zwanger (26 weken), maar heb voor mijn zwangerschap jarenlang de minipil geslikt omdat ik van de combinatiepil heel misselijk werd, spiraaltje kreeg ik infecties van net als de nuvaring. Heel veel verschillende anticonceptie geprobeerd maar beste ervaringen met deze minipil. Hierbij had ik helemaal geen last van bijwerkingen. De eerste 2 maanden wat bloedingen maar daarna jarenlang niet ongesteld geweest. Na het stoppen toen we zwanger wilden worden werd ik vrijwel direct ongesteld (ondanks PCOS) en was ook vrij snel zwanger. Ik kan het iedereen aanraden en ga na mijn zwangerschap ook weer beginnen met deze pil.

Bedankt voor jullie tips! Ik voel zelf ook het meeste voor de minipil. Ook omdat je kan besluiten elk moment te stoppen en dan vrij snel vruchtbaar bent. Daarnaast zit ik ook niet te wachten op al die hormonen.@Rolo welk merk gebruik jij?   

Bedankt voor jullie tips! Ik voel zelf ook het meeste voor de minipil. Ook omdat je kan besluiten elk moment te stoppen en dan vrij snel vruchtbaar bent. Daarnaast zit ik ook niet te wachten op al die hormonen.@Rolo welk merk gebruik jij?   

Terug
Bovenaan