anticonceptie spiraaltje

Hoi,

Sorry voor het plaatsen van dit onderwerp op de voedingspagina, maar volgens mij is dit de meest gelezen.
Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden. Ik gebruik sinds 2 maanden de pil weer (diane 35), maar ik ben zo moe sindsdien. Zit erover te denken om een hormoonhoudend spiraaltje te laten zetten'een mirena. Wie heeft hier ervaring mee??? Alle ervaringen zijn welkom.
Alvast bedankt.

Groetjes

Hi,

Voordat ik de eerste keer zwanger werd heb ik 10 jaar de pil (Marvelon) geslikt. Na de bevalling van mijn dochters heb ik geen hormonen meer gebruikt. Dit beviel mij prima. Ik voelde me veel constanter, geen ups en downs. We gebruikten toen condooms.
Na de geboorte van ons zoontje heb ik na 6 maanden de Mirena laten plaatsen. Geen gedoe met condooms, nooit de pil kunnen vergeten, minder hormonen en meteen op de juiste plaats.
Ik moet zeggen dat ik me er goed bij voel (al heb ik hem dus nog niet zo heel lang), maar het bloedverlies heb ik nog steeds. Ze zeiden hiermee maximaal 6 maanden rekening te houden.  Je menstruatie kan helemaal weg gaan, maar wordt in ieder geval een stuk minder. Na mijn eerste bevalling had ik ook dat ik twee weken ongesteld was en dat heb ik nu ook en zelfs nog wel wat langer. Het is inderdaad wel een stuk minder heftig geworden. Ik hoop dat het snel minder wordt.
Voordat je hem geplaatst krijgt (werd bij mij nog door de gyn. gedaan, maar schijnt gewoon door de huisarts gedaan te kunnen worden) wordt er eerst een uitstrijkje bij je gedaan o.a. op geslachtsziekten. Omdat ik alleen met een keizersnee bevallen ben is het inbrengen wat pijnlijk, maar viel me achteraf nog mee. Daarna wachten tot je ongesteld bent geworden en dan wordt er nog een echo gemaakt om te kijken of het spiraaltje op de goede plaats zit. En dan ben je voor 5 jaar klaar. Maar natuurlijk kan hij er ook eerder uit als je zou willen.

Groetjes,
Marianne

Hoi Leo26,

Ik heb 7 weken na de bevalling van mijn dochter het Mirena spiraaltje laten zetten. En... ik ben er supergelukkig mee!! Het inzetten viel me 100% mee. Heel af en toe heb ik last van menstruatie. Het is dan  een heel klein beetje en een paar dagen.
De menstruatie komt ook niet meer elke maand. Uiteindelijk verdwijnt het zelfs. (HEERLIJK!) Ik kan het je absoluut aanraden.

Groetjes
Sandra (mv Daphne bijna 7 mnd)

hoi,

ik heb aantal jaren terug ook die spiraaltje gehad en na een tijdje dacht ongeveer 1 jaar bleek dat ik toch zwanger was geraakt met een spiraaltje gyn. heeft gekenen of hij het spiraal eruit kon halen zonder de embryo te beschadigen maar dat kon niet

na 2,5 maand onzekerheid van hoe het verder zou gaan of alles wel goed zou verlopen, want je hebt de kans dat het spiraaltje in de baby vast komt te zitten en dat de baby gehandicapt kon raken. heb een een miskraam gehad. was al aan het idee gewent geraakt dat ik nog een kindje kreeg. heel erg verdrietig maar ook weer een beetje opgelucht.

er was ook een vrouw uit de buurt die ook zwanger was geraakt met een spiraaltje en heeft een heel gezonde dochter gekregen.

bij mij geen spiraaltje meer en geen diana 35 of andere pil gewoon een condoom is voldoende mocht ik toch zwanger raken dan maar op deze manier dan weken ongerust zwanger met een spiraaltje.

de kans dat je zwanger raakt met een spiraal is volgens mij net zo klein als met een pil of goed gebruik van een condoom. denk er goed over na. ik wens niemand wat mij is overkomen.

moest het even laten weten.
suc6 melek

Hoi Leo 26
Inderdaad grappige rubriek gekozen.
Ik heb nu voor de derde keer een Mirena en ik ben er echt super tevreden over. Ik heb bij de eerste plaatsing wel last van krampen gehad en het plaatsen was ook niet fijn, ik was toen n og nooit bevallen. Na de bevalling van mijn eerste was ik even bang dat het inbrengen weer zo pijnlijk zou zijn, maar ik voelde er niets van. Alleen van de eendenbek, nou ja das gewoon niet zo lekker, maar het inbrengen zelf merkte ik niks  van.
Je kunt heel veel lezen erover op hun eigen website, zou ik zeker doen als ik jou was.
Bij mij is drie keer geplaatst door de huisarts en geen echo gehad of uitstrijkje ofzo.
Zal wel verschillen wie hem plaatst.

Veel succes met je keuze!

Groetjes
Wasabi!

Ik heb altijd het gewone koperspiraaltje gehad en nu heb ik die ook weer. Ik vind het namelijk niet prettig als ik geen menstruatie meer krijg. Niet dat ik het zo fijn vind hoor ;-) Maar ik wil graag weten of mijn lichaam nog zo functioneert zoals het hoort te functioneren. Het plaatsen doet geen pijn (lekker is anders, maar doet geen pijn) En de Mirena heb je toch weer allerlei extra hormonen in je lichaam en dat vind ik persoonlijk niet prettig.

hoi,
ik heb ook een spiraal laten plaatsen.
mijn dochter was toen bijna 3 mnd. ze is nu 7 mnd oud.
het plaatsen deed bij mij geen pijn het kietelde in mijn buik.
na 2 keer hoesten zit hij er in.
zelf een tampon plaatsen   duurt langer.
ik had wel een paar dagen zon menstruatiepijn gevoel.
ik heb hem nu 4 mnd en nu begint er een beetje regelmaat in te komen.
dus om de paar weken een menstruatie.
het moet verdwijnen uiteindelijk,of heel licht worden.
ik heb wel in de eerste 3 mnd veel doorbraak bloedingen gehad, dit vond ik wel lastig ,
maar is tijdelijk....

er is een kans dat je zwanger wordt, maar dat is met alles.
zo heb ik in mijn omgeveing heel veel mensen gezien die door de pil zwanger zijn geworden.

ik kreeg altijd last van de pil (bijwerkingen)al in de eerste maand van het slikken.
en van de mirena niet en die zit er nu dus al even.

succes met je keuze..

Terug
Bovenaan