anticonceptie

Hallo,
ik heb een vraag. Ik geef borstvoeding aan mijn zoon van negen weken. Ik wil weer beginnen met de pil, maar nu ben ik bang dat door gebruik van de pil mijn voeding terug kan lopen en ik wil beslist NIET stoppen, want ik vind het heerlijk om te doen. Mijn vraag is weten jullie welke pil het beste geschikt is als je borstvoeding geeft??

Groet, Marja
 
Hoi, na mijn bevalling heb ik geen directe borstvoeding gegeven, maar heb een hele tijd afgekolvd. Ik wilde toch graag weer de pil gebruiken.Op advies van de huisarts heb ik toen cerazette gebruikt. Dit zou niet bezwaarlijk zijn bij het gebruik van borstvoeding.
 
volgens mijn verloskundige zijn de hormonen hoe weinig ook niet onschadelijk voor je kindje. Het werd mij dus ten strengstre afgeraden om de pil te gebruiken tijdens borstvoeding.
 
Ik heb ook cerazette gebruikt, kreeg alleen onwijze koppijn van en het idee dat er iets van zo'n pil toch je melk beinvloedt ?? Nee, ik ben dus na 1,5 maand weer gestopt met de pil, tot 6 maanden BV gegeven en toen pas weer anticonticeptie gaan gebruiken, nu gebruik ik de NUVA ring, tot nu toe geen problemen mee.
 
Ik geef ook borstvoeding aan mijn zoontje van 12 weken en wil er nog graag mee doorgaan. Ik durf daarom niet de pil te gebruiken omdat ik bang ben dat de produktie afneemt. Wij gebruiken nu condooms.
 
Hoi Marja,

Heb je ook al eens nagedacht over een andere anticonceptie dan de pil? Mijn verloskundige raadde de mirena-spiraal aan. Heb dat zo'n 3 maanden geleden laten plaatsen (door gyneacoloog) en het bevalt me uitstekend! Geen pil meer slikken, ook niet kunnen vergeten, en ook de menstruatie wordt veeeel lichter of blijft zelf helemaal uit!
Is een absolute aanrader.
Groetjes, Ingrid
 
Hoi Marja,

Ik geef nu 4,5 maanden borstvoeding aan mijn zoontje. Ik ben 6 weken na de bevalling begonnen met de pil (Cerazette), wat volgens mijn huisarts geen enkel probleem is voor de borstvoeding. Ik heb zelf niet het idee gehad dat mijn borstvoeding terug is gelopen toen. Je hebt zowieso weleens dagen dat de borstvoeding wat minder is. Dan leg ik mijn zoontje wat vaker aan, of ik kolf wat vaker, en dan is de productie zo weer op peil!! Ook is mijn ervaring met deze pil, dat mijn ongesteldheid (ondanks de pil) nog steeds uitblijft....best lekker!!

Veel succes met je keuze!!
Groetje van Jala
 
Terug
Bovenaan