Anticonceptie???

Hallo,

Na lang nadenken en overleg met mijn man heb ik besloten om een spiraaltje te laten plaatsen. Ik heb gekozen voor het mirena spiraal. Doordat ik dus nooit vaginaal bevallen ben (klinkt lekker medisch) moet ik dit dus door de gyn laten plaatsen.
Wie heeft er ervaring met dit spiraaltje?
Wie heeft net als ik, dit dus ook door de gyn laten plaatsen?

groetjes,
Renata (mama van Amber 06-09-2001 en Sanne 08-12-2006)

Hoi,

Ik heb jarenlang het mirenaspiraaltje gebruikt en dat was voor mijn bevalling. Bij mij is hij geplaatst door de huisarts, maar zij had wel een speciale training daarvoor gevolgd. In principe kun je hem geloof ik het beste laten plaatsen in de laatste dagen van je menstruatie.
Het plaatsen viel mij erg mee. Het is geen pretje, maar echt erg was het ook niet. Ik had wel een een goede pijnstiller voorgeschreven gekregen (naproxen). Tijdens het plaatsen is het ook handig als je jezelf ontspant.
Daarna heb ik nog een tijdje gehad dat ik ‘m voelde zitten (klinkt vervelender dan dat het is) en ik heb een paar maanden last gehad van bloedverlies.
Dat waren ook wel de nadelen, want verder ben ik helemaal fan. Ik heb ‘m een jaar of drie gehad en had geen menstruatie klachten meer. Ik gebruik nu weer de pil (we willen redelijk snel een tweede) maar soms heb ik er wel een beetje spijt van...

Groetjes, KT

voor mijn bevalling heb ik ook de mirena gehad en ik laat 'm zodra ik weer menstrueer opnieuw zetten.
ik laat het bij de gynaecoloog doen, omdat ik dat zelf een prettiger idee vindt.
ik moet zeggen dat het zetten (de eerste keer) wel meeviel.
op het moment dat je wat voelt zit ie er al in en is het klaar.
ik heb een paar uur na het zetten wel last van buikpijn gehad maar dat komt doordat de baarmoeder reageert op lichaamsvreemdmateriaal.
door de samentrekkingen kun je dus buikpijn krijgen.
ik menstrueerde meteen al een stuk minder en na een paar maanden menstrueerde ik helemaal niet meer.
dan kreeg ik eens in het half jaa ofzo 1 a 2 dagen zeer weinig bloedverlies.
nou dat is nog wel om te doen.
ik vond het echt ideaal en daarom kies ik nu weer voor de mirena.

succes.

Terug
Bovenaan