anticonceptie?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ging laatst naar de dokter voor anticonceptie. Ik begon al over de minipil, omdat ik heb begrepen dat je beter niet de combinatiepil kunt gebruiken als je borstvoeding geeft, maar de dokter zei dat het achterhaald is en dat je prima de combinatiepil kunt gebruiken i.c.m. borstvoeding. Ze heeft een recept uitgeschreven voor de combinatiepil en ik heb hem al opgehaald bij de apotheek, maar ik durf niet te beginnen omdat ik overal op internet nog steeds lees dat met de combinatiepil de borstvoeding kan teruglopen.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat zeggen jullie huisartsen?

groetjes
Staartmees

Van mij ha en vk heb ik begrepen dat je nog steeds de minipil moet hebben als je bv geeft. Ik heb zelf al vanaf dat Eva een week of 6 is deze pil.
Ik zou je dus adviseren om toch echt die minipil te gebruiken, omdat het daar zeker van is dat je die kunt slikken als je bv geeft en over de gewone pil de mening dus duidelijk verschilt.

Gr. Alice

De naam van die pil die ik gebruik is Cerazette, die is dus absoluut geschikt om te gebruiken bij bv en ik zou die anderen dus niet gebruiken.
Ik geef zelf inmiddels geen bv meer, maar ik zou zo weer kunnen beginnen aangezien ik nog steeds melk uit mijn borsten zie komen, terwijl ik dus al een maand geen bv meer geef en al langer dan een maand geleden met het slikken van de pil ben begonnen.

Hoi Alice,

Bedankt voor je reactie. Aangezien mijn huisarts ook nogal onbehulpzaam was toen ik kwam met pijn tijdens het voeden (dit is overigens nog steeds niet opgehelderd) durf ik haar ook op dit punt niet echt te vertrouwen. We houden het nog maar gewoon op condooms voorlopig.....ben toch verminderd vruchtbaar door het borstvoeden dus die combinatie moet toch veilig zijn.

Terug
Bovenaan