anticonceptie

Waarschijnlijk gaan wij wel voor een derde, maar daar mogen best een paar maanden tussen zitten. We hebben dus anticonceptie nodig. Condooms zijn geen succes, pil ook niet en een spiraal is ook geen optie voor een paar maanden. Heeft iemand tips voor een makkelijk, hormoonloos voorbehoedsmiddel?

Ja! Ik gebruik de Persona! Met dit apparaatje houd je je cyclus bij en 8 dagen per cyclus test je je urine met staafjes. Het apparaat verwerkt deze informatie en geeft aan of het een rode of groene dag is. Op een rode dag ben je dus vruchtbaar en zal je condooms moeten gebruiken. Op groene dagen hoeft dit niet.
Ik vind het echt ideaal, want ik wilde de pil ook niet meer.
Overigens werkt het ook prima om zwanger te worden (al twee keer bij de eerste poging gelukt ;)).

Ik moet overigens nog echt niet aan een derde denken hoor...pff. Ik geloof dat we het maar bij twee houden :)

Groetjes, Martha

ze hebben ook pleisters die je 3 weken moet opplakken (blijft gewoon zitten 3 weken lang) dan weer af halen en volgt je menstruatie gewoon weer... maar kom zo ff niet op de naam! (evrin ofzoiets) raadde mn vriendin aan die bij apotheek werkt! Alleen zit niet zo te wachten op een pleister op mn lijf! of ze moeten mooie vormen hebben hihi....

Succes en leuk dat je voor 3de gaat...

Terug
Bovenaan