Anticonceptie

Hoi dames.

Ik ben even benieuwd voor welke anticonceptie jullie hebben gekozen of gaan kiezen.
Ik wou weer aan de pil maar door de bv kreeg ik de mini pil. Nu heeft deze pil geen stopweek en kan je nog heel onregelmatig ingesteld worden. Wat ik dus niet wil, dat vind in juist zo handig dat je zelf je menstruatie kunt regelen.

Ik zit nog te twijfelen over een spiraaltje, iemand van jullie daar ervaring mee???

Liefs Danielle

Ik heb ook de pil gekregen en ik heb wel gewoon een stopweek ik heb Cerazette gekregen. Ik ben alleen wel gelijk met de volgende strip begonnen omdat ik bij de eerste strip tussenbloedingen had en volgens de bijsluiter moest je dan gelijk doorgaan met een volgende strip. Zal wel te maken hebben met dat je lichaam weer aan de pil moet wennen. En tot nu toe nog geen bloedingen gehad dus hoop dat het gewerkt heeft. Zal het zien als ik klaar ben met deze strip en mijn stopweek heb.

Hoii

Ik denk dat ik ook weer voor de pil kies.
Ik heb eigenlijk nog geen zin om hem nu al weer te gaan gebruiken..ben ook nog niet weer ongesteld geweest. Eerst deze hormonen maar weer een beetje onder de duim krijgen.
Ik voelde me zonder pil, voor de zwangerschap wel veel lekkerder maar ik vond het condoom helemaal waardeloos dus ik zal toch wel weer moeten. En het is inderdaad ook fijn om zelf je ongesteld heid te kunnen plannen
Ik heb 2 jaar geleden een mirena spiraal gehad. Ik vond het vreselijk.
Ik kreeg er heel erg stemmingswisselingen van en ik bleef er buikpijn van houden. Maar ze zeggen als je kindertjes hebt gehad dat het beter gaat.
Je moet er wel rekening mee houden dat je met een spiraal nog steeds ongesteld kunt worden (hoeft niet, maar kan wel) en dat je lichaam ongeveer een jaar nodig heeft om er aan te wennen.

Lfs Esther

Hey,

Ik wil straks weer een mirenaspiraal.. Heb hem voor de zwangerschap ook gehad en eigenlijk geen problemen mee gehad. Werd na een aantal maanden niet tot nauwelijks meer ongesteld... ik heb dat idd ook gehoord dat het plaatsen nu minder zeer moet doen, ben benieuwd... in iedergeval laat ik het deze keer zetten als mijn mannetje er bij is.. de vorige keer ben ik huilend op de fietsnaar huis gegaan van de pijn.. nu lekker in de auto naar huis..

Zijn jullie inmiddels weer gaan menstrueren??a hoeveel weken was dit?? Ik zit nu in week 6..

Ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren voordat het weer gaat beginnen.
Spiraal moet namelijk tijdens mijn menstruatie geplaatst worden en heb volgende week een controle afspraak staan bij de gyn zou handig zijn als het dan zover is! hoef ik niet nog een keer
naar het ZH.

Liefs Laurie

hallo

ik heb ook gekozenvoor een mirenaspiraal ,,, heb er zelf nog geen ervaring mee ,,, heb eerst de prik pil gehad daarna de nuva ring ,, maar ik wil van heel dat gedoe af en hoop goede ervaring te hebben met de mirenaspiraal,,,,
heb de menstruatie nog niet gehad ,,, maar heb nog wel wat bloed verlies (soms twijfel ik of het nog van de bevalling is ) maar voel wel dat het niet lang meer duurt tot het echt door zet ,, xx

Hey Daan,

Ik ben nu aan de pil maar heb ook het recept voor een spiraaltje mee gekregen.
Spiraaltje mag pas na 3 maanden dus moet nog even wachten.
Ben meteen aan de pil gegaan na de bevalling.
Mag absoluut niet zwanger worden binnen een jaar i.v.m. keizersnede, daarom maar meteen veilig :)
Heb mijn eerste menstruatie al gehad.
Ik wil een spiraaltje omdat ik die hormonen van de pil niet meer in mijn lijf wil. Het heeft de vorige keer best wat tijd gekost om zwanger te worden dus wil zo snel mogelijk weer van de pil af.
Zie er best tegenop om het spiraaltje te laten zetten, maar vriendinnen van me zijn alleen maar positief, dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt.
En zo niet dan laat ik hem er gewoon weer uit halen.
Het nadeel is wel dat je inderdaad wel tussendoor kan vloeien en je ook niet weet wanneer... Maarja dat heb ik met deze pil ook (zonder stopweek)

Succes met je keuze!

Groetjes Kim

Toevallig ben ik er ook nog niet over uit....
De pil is niet echt een optie nog vanwege de BV...
Maar een spiraaltje lijkt mij ook geen pretje.
Dus voorlopig condooms...maar dat is ook verre van ideaal!
Ik ben gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden...wat was het lekker om dat zo lang niet te zijn toen ik zwanger was!

Eigenlijk vind ik dat vriendlief maar wat moet gaan regelen...we hebben drie kids en ik ben nu 36....het is goed zo!
Maar het is ook zo definitief....want wat heb ik genoten van mijn zwangerschap en wat is het super,super heerlijk zo'n kleine babylijfje op je na de bevalling.
Kinderen zijn gewoon geweldig!!! Ik zou er echt nog wel 1 willen....als ik morgen de Lotto win, dan weet ik het wel :)!
Dus hier wordt nog flink gewikt en gewogen....

Ben je er al uit Daan?

XXX

Terug
Bovenaan