anticonceptie

Hoi iedereen,

Ik weet dat we het hier al vaker over gehad hebben maar ik ben er nog wat onzeker over.
Ik ben 2 weken terug begonnen met de pil carazette omdat ik borstvoeding geef. De eerste week heb ik een enkele dag een keer wat bloed verloren. Ik ben nu al 8 dagen ongesteld terwijl ik normaal gemiddeld 4 dagen ongesteld ben.
Ook ben ik al 2 weken niet te genieten. Het ene moment ben ik heel erg gezellig en het andere moment voel ik me echt heel erg down. Dan kan ik ook helemaal niets hebben.
Ik moet ook helemaal niets weten van mijn vriend als hij alleen maar met me wil knuffelen. Dat heb ik nog nooit gehad en ik voel me er heel schuldig over. Voel me op de momenten dat ik niet zo lekker in mijn vel zit ook heel onzeker over mijn lichaam. Mijn vriend weet dat ook wel en hij geeft me heel veel complimenten en zegt dat ik niet zo onzeker moet zijn.
Ik ben met de pil begonnen omdat ik voorheen ook altijd een pil gebruikte en ik het fijn vond om het zelf in de hand te hebben. Maar ik twijfel of ik hier nu wel mee door moet gaan. Ik slik de pil pas 2 weken, moet ik het nog wat tijd geven of er gewoon mee stoppen en de huisarts bellen voor een spiraatlje. Als het zo blijft word ik er niet leuker van..

Liefs Imke

Persoonlijk vind ik zo snel beginnen ook niet goed voor een pas bevallen lichaam. Maar dat is mijn mening hoor. Ik ga nu eerst een jaar ontzwangeren en ik denk dat het dan de mirenaspiraal gaat worden.

Omdat je bevalling nog maar zo kort geleden is, en je lichaam dus nog vol zit met hormonen, lijkt me dat je lichaam nu wat heftiger en anders reageerd dan normaal. je krijgt nu hormonen van de zwangerschap samen met de pilhormonen. Ik heb er geen verstand van, maar dit is wat ik ervan denk.

Misschien eerst even wat verder ontzwangeren? Dan heb je je lichaam misschien niet onder controle, maar als ik je begrijp, nu ook niet. Misschien eens overleggen met je ha?

Succes ermee!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan