anticonceptie

Welke anticonceptie gaan jullie gebruiken en waarom?
Ik weet het nog niet. Koperspiraaltje was bij mij geen succes en veroorzaakte een fikse ontsteking waar ik een jaar mee heb rond gelopen en ik ben vorig jaar door de pil heen zwanger geworden.
Dat risico durf ik niet meer aan.
Erg lastig weer...

Hier voor het eerst ook een Mirena Spiraal. Zoals ik al onder je eerdere topic schreef, wilde ik niet meer aan de pil. Tijdens mijn stopweek duurde het lang eer ik ongesteld werd en daardoor voelde ik me niet lekker. Ook op mijn psyche ging het niet lekker meer, maar de belangrijkste reden voor mij is ook dat mijn moeder borstkanker heeft (gehad) die erfelijk is en al is het nooit bewezen, toch is er een groter risico. Wij hadden daarom besloten dat mijn man zich zou latern steriliseren, maar de huisarts vond ons te jong en vaak krijgen vrouwen last van heftige menstruaties en gaan daarom alsnog aan de pil. Wij hebben daarom een goed gesprek gehad met de huisarts (raad ik je echt aan!) en voor ons kwam de Mirena als beste optie uit de bus!
Mocht je echt zeker weten geen kinderen meer te willen dan kan je je als vrouw ook laten steriliseren. Succes met je keuze!

Op advies van gyn heb ik nu Yasmin pil, bevalt prima, is een lichte pil. Ben 2 keer normaal ongi geweest al na bevalling en nu heb ik de eerste pilbloeding, ideaal, weet wanneer ik ongi wordt, heb geen buikpijn en vloei normaal nu!

Er schijnen 60 soorten pillen te zijn en de gyns zijn hier enorme voorstander van, schijnt borstkanker en baarmoederhalskanker tegen te gaan. Dus wellicht een zwaardere pil voor jou de oplossing?

Hier een septmama 2011,
Voor mijn zwangerschap had ik altijd de mirena spiraal, na de zwangerschap wou ik niet meteen alweer een spiraal omdat we toch nog een 2e kindje willen. Nu heb ik gekozen voor de Nuvaring, en die werk perfect, ik heb daar voor gekozen omdat daar minder hormonen inzitten als bv de pil.
Ik krijg namelijk van een anticonceptie met veel hormonen ongelofelijke buikkrampen.
Succes met je keuze

ik slikte voor mijn zwangerschap mycrogynon 30 en ben van plan deze weer te gaan slikken. Liggen al boven in de kast maar ja moet ik wel eerst ongesteld worden...

Hier een aug mama,

Ik had voor de zwangerschap een implanon in mijn arm,die zat er 3 jaar in..
Zeer tevreden,denk erover deze weer te nemen..
Daarvoor slikte ik mycrogiynon 30.

Maar twijfel nogtussen een spiraaltje of de implanon...

Succes

Terug
Bovenaan