anticonceptie

Dag meiden,

Gebruiken jullie anticonceptie? Zoja, welke? Mijn man en ik zijn er over aan het nadenken, maar we zijn er nog niet uit. We weten zeker dat we de komende 5 jaar en waarschijnlijk helemaal geen kinderen meer willen. We hebben er nu drie en dat is (voorlopig) genoeg. Ik heb de pil gebruikt, maar de hormonen maken me altijd wel labiel en negatief. Dus dat wil ik niet meer. Over de mirena spiraal lees en hoor ik veel negatieve verhalen. Het koperspiraatje is zonder hormonen, iemand daar ervaring mee? Verder heb je nog een staafje die je laat plaatsen voor drie jaar, maar daar zitten ook hormonen in.
Wat gebruiken jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er andere middelen die goed werken en prettig zijn?

Voor het zingen de kerk uit...

nee flauwekul hoor! Ik zelf ben gesteriliseerd, we hebben er 5 en dat is voor ons compleet. Naast de sterilisatie ben ik ook nog aan de pil, want de menstruaties zijn niet grappig meer!!!

Als je zeker weet dat je geen kindjes meer wil, kan je man/vriend zich misschien laten helpen. Dan heb je ook geen hormoontroep meer in je lijf.

Maar als dat té drastisch is én je wil geen hormonen, dan is het de goede, oude, vertrouwde condoom...

Hier hetzelfde dillema.
Mirena slechte ervaringen mee dus dat wil ik niet meer.
Koperspiraal wel goede ervaringen mee. Werd alleen maar ietsje meer ongesteld. Maar dat wa alles.
Alleen heb ik nu nog even geen zin aan weer gefrut aan mijn lijf. Ben er ff klaar mee.
Ga voorlopig maar even aan de pil. Proberen hoe dat is.
Maar ben nog Steeds niet ongesteld :-s

Steralisatie van mij of hem vind ik voor nu nog te drastisch.
En condooms vind ik verschrikkelijk. Gebruiken ze nu omdat ik echt geen risico wil lopen maar ik vind t niks.

Wel irritant dat je als vrouw eigenlijk (in bijna alle gevallen) de Sjaak bent.

Als ik jou was zou ik voor een koperspiraal gaan. Geen hormonen en mocht je eventueel toch nog voor een vierde gaan dan haal je hem er uit en ben je meteen vruchtbaar.

Over het kopersiraaltje hoor je ook verschillende dingen. Zeer pijnlijk bij het plaatsen en de dagen erna. Menstruatie wat echt veel heftiger wordt, met de daarbij behorende buikkrampen...

Net als wat mamma3007 zegt, wij vrouwen zijn gewoon de sjaak! Ergens gewoon niet eerlijk verdeeld bij moeder natuur!

Condooms vinden wij ook niks hoor en daarbij, ook extreem duur! We kunnen dan een tweede hypotheek afsluiten ;-)

Tsja, ik heb wel de mirena en heb er geen problemen mee. Sterilisatie voor een van ons is geen optie, omdat we nu nog niet weten of we compleet zijn.

Als je geen hormonen in je lijf wil, blijft condoom en koperspiraal over!
Lastig!!

Terug
Bovenaan