anticonceptiepil;Cerazette

hoi allemaal,

Ik heb hier de anti conceptiepil liggen,cerazette.
Deze pil kan gebruikt worden in combinatie met t geven van borstvoeding.
Maar twijfel zo,omdat er een kans bestaat dat je voeding terug loopt......
En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn er meer mensen,die deze pil gebruiken en zo'ja hoe bevalt deze??

groetjes danielle

Hoi danielle!

Ik heb ook certazette gebruikt! ze waarschuwden mij ook dat het invloed kon hebben op de bv. Dit klopte bij mij helemaal niet! Ik heb niets gemerkt! Ik heb het toen ook op dit forum gevraagd, maar niemand had die ervaring! Dus ik zou me daarover niet teveel zorgen maken! Voor mij was het moeilijker elke dag om dezelfde tijd de pil te nemen... hihi... ik had ook tussendoor bloedingen, dus ik heb m nooit vertrouwd en dus ook met die vervelende condooms blijven hannessen! hihi... Nu is de bv afgebouwd en ga ik weer aan mijn oude vertrouwde pil! Jeuj! weg met de condooms!  

Volgens mij is dar echt een uitzondering als de bv terugloopt. In de bijsluiter staat toch ook dat het geen invloed heeft op de productie, ze waarschuwen denk ik gewoon voor een uitzonderingsgeval.

Groetjes
Astrid

Ik gebruik 'm ook en mijn borstvoeding loopt absoluut niet terug! Ik slik 'm nu al 1,5 maand en heb nergens last van. Het is alleen wel wennen dat je 'm precies op tijd moet slikken.

Tussendoor bloedingen, dat is normaal bij deze pil, omdat je geen stopweek hebt. Dat betekent nog niet dat ie onveilig is. Bij Kyna heb ik 'm ook een half jaar geslikt tijdens de borstvoeding en ik heb er nooit (ja, alleen in de eerste maand geloof ik) een condoom bij gebruikt. Zolang je 'm op tijd inneemt, is dat niet nodig.

en het is toch zo,dat ik elk gewenst moment kan beginnen.
Is het echt zo...dat je hem op t zelfde tijdstip moet innemen??
Ben zo aan het twijfelen...wel/niet te gebruiken.
Maar t risico op een 3-de...tja das ook weer zo wat....

groetjes danielle

Je kan elk moment beginnen, maar het is dus wel belangrijk dat je 'm hetzelfde tijdstip moet innemen, ik geloof dat je maximaal 3 uur mag afwijken. Maar in de bijsluiter staat 12 uur.... Ik zou het op 3 uur houden, zeker als je geen derde wil!

Hoi Danielle,

Anticonceptiemiddelen op basis van het hormoon oestrogeen kunnen inderdaad een negatieve invloed hebben op de melkproductie; anticonceptie op basis van progesteron heeft deze bijwerking niet. Meer informatie over borstvoeding en anticonceptie kun je vinden op Borstvoeding.com-bv en anticonceptie.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Heb trouwens gisteren mijn eerste 'bloeding/menstruatie' gehad: ik denk wel 6 druppeltjes! Dat stelde ook niets voor, zeg. Zou wel lekker zijn als dat zo blijft zolang ik de minipil slik.

Terug
Bovenaan