Antidepresivia en bevallen

Graag zou ik in contact willen komen met vrouwen die net als ik anti depresivia slikken en daarom in het ziekenhuis moeten bevallien of zijn bevallen.

Volgens de artsen moet ik twee dagen in het ziekenhuis blijven zodat ze het kindje kunnen observeren ivm eventuele ontwenningsverschijnselen.
Ik zou graag willen weten hoe dit bij anderen verloopt of is verlopen, en of er ontwennings verschijnselen zijn opgetreden.

Ik twijfel zelf eerlijk gezegd bij de twee dagen die er voor staan, omdat ik uit ervaring weet dat het middel pas na een week in je lichaam begint af te nemen. Zou graag willen weten hoe anderen, met ervaring, hier over denken!

Alvast bedankt!

Groetjes Erna

Hoi Erna,
Ik werk op de couveuse/ kinderafdeling van een ziekenhuis en wij nemen regelmatig kindjes op ter observatie na medicatiegebruik van de moeder. En ik moet je eerlijk zeggen, bij anti depressiva heb ik nog nooit geen verschijnselen gezien. Bij ons is 48 uur opname ook standaard, de wetenschap is er namelijk niet uit of 24 of 48 uur genoeg is, daarom houden wij 48 uur aan.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen. Succes met alles.

Terug
Bovenaan