Antidepressieva en zwangerschap

<p>Hoi, </p><p>Ik slik antidepressieva en wij hebben een kinderwens. </p><p>Zijn er meer mensen hier die dit slikken? Mochten jullie er mee doorgaan of beter stoppen? </p>

Ben het zelfs gaan slikken tijdens de zwangerschap, sertraline is onderzocht en blijkt veilig (tevens met geven van borstvoeding). Dochter heeft er niks aan overhouden. In veel gevallen is het veiliger dan een moeder die veel stress ervaart. 

Zou het toch even met je huisarts of andere voorschrijver van de antidepressiva bespreken, niet alle antidepressiva werkt op dezelfde manier dus het kan verschillen per persoon. En als et wel kan krijg je waarschijnlijk extra controles om je kindje goed in de gaten te houden, nog een reden om toch even contact met de huisarts te leggen. Succes! 

Hallo!
ik slik al 10 jaar escitalopram voor mijn prikkelbare darm.. mij werd verteld dat het beter is om door te gaan omdat dit andere teveel stress op zou leveren.
mocht je twijfelen over je antidepressiva neem even contact op met je huisarts die kan precies zien of het wel of niet mag!
succes :)

[quote quote=10261163]Ik slik Escitalopram en dat is geen probleem. Ik heb dit voor mijn zwangerschappen wel besproken met de POP-poli[/quote]
Mag dat gewoon met een zwangerschap? Ik las dat er dan kans is op hartafwijking en ontwenningsverschijnselen? 

Terug
Bovenaan