Antidepressiva en zwanger willen worden

Hallo moeders of aanstaande moeders,

Afgezien van een bezoekje aan de dokter met mijn vraag (wat ik zeker ga doen) vraag ik me af of er onder jullie vrouwen zijn die antidepressiva gebruik(t)en (Paroxetine 30mg in mijn geval) en zwanger wilden worden.

Hoe verliep het afbouwen van de medicijnen of was het ook mogelijk een verminderde hoeveelheid te gebruiken?

Is er misschien een verloskundige op dit forum die er verstand van heeft?
Ik ben bang dat ik het namelijk niet ga redden zonder medicijnen maar wil nu, bijna 4 jaar na onze eerste zoon, toch wel graag een beetje gaan denken aan een tweede...

ja hier een moeder die paroxotine voor heen seroxat gebruikte.
ze hebben liever dat je clean bent maar tijdens een zwangerschap met
a.d beginnen is schadelijker dan dat je het al slikte voor de zwangersch
omdat het al in je lichaam zit ik heb wel afgebouwd op schema binnen een maand was ik clean(de a.d blijft 24 uur in je bloed) daarna direct zwanger alleen kreeg
ik dus een terug slag en moest die pillen weer hebben dit mag wel maar...
na 12 tot 14 weken pas dan heeft het geen invloed meer op belangrijke organen
die aangelegd worden dat heb ik niet gered ik ben met 8 wkn weer begonnen
het heeft verder geen gevolgen gehad het enige was je krijgt een medische
indicatie omdat het kindje t mee krijgt en daardoor ook verslaafd is en dus na
de geboorte afkickverschijnselen kan krijgen daarom ben je verplicht om in
het ziekenhuis te bevallen mijn kindje heeft ietsjes last gehad ze was erg schrik
achtig en veel wakker dit was na 2 dagen weg en je mag geen borstvoeding
geven want het gaat in de moedermelk over nu had ik daar geen moeite mee
want ik ben tegen borstvoeding maar dat is een ander verhaal als jij net als
vele moeders perse je kindje borstvoeding wilt geven dan heb je een mega
probleem ik zal wat punten op schrijven   van mijn krantenknipsel

hoi Ente,
ik heb zelf 3 jaar lang aan de amitrymphiline gezeten en op het hoogte punt zat ik op 150milligram per dag.normaal is 100 ml per dag dus ik had extra.
ik ben zonder al te veel problemen gestopt in 1x,ik had wat last van slapenloosheid en chagerijnige buien.
ik nam wat valdisperd om dat op te vangen en dat ging goed.
ik zou als ik jou was wel even overleggen met je huisarts over hoe je het beste kan afbouwen.

heel veel suc6 meid en hoop dat het allemaal goed verloopt en dat je dan ook gauw in verwachting mag raken..

groetjes sabrina

Hallo Ente,

ik raad je aan om eens op www.poppoli.nl te kijken. Hierop kun je veel informatie terugvinden, oa. welke soorten ad je wel/niet kunt gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding.

Groetjes Rina

Hallo betrokken moeders,

Bedankt voor jullie informatie en gedeelde ervaringen - ik gebruik op dit moment twee jaar antidepressiva, ben een keertje op eigen houtje begonnen met afbouwen (zoals ik ook na twee jaar intensief gebruik van kalmeringsmiddelen binnen twee weken met succes gestopt ben) maar dat resulteerde in een ongelooflijke toestand van misselijkheid, angsten, migraine etc. Binnen een uur na het opnieuw innemen van Paroxetine waren overigens al die klachten weer zo goed als verdwenen.

De tip om door te blijven slikken blijft positief hangen. Opnieuw een zwangerschap met continu zoveel psychische toestanden zie ik niet voor me, anderzijds vind ik het minieme risico op een kindje met (hart)klachten eigenlijk al hartverscheurend.

De poppoli-site is interessant. De zelftest wees iets compleet anders uit dan alle testen die ik de afgelopen 4 jaar heb gedaan, er was geen indicatie! Misschien is langzaam afbouwen in dat geval een optie, onder begeleiding van mijn arts.

Dank dank dank. Zwangerschappen zijn nog niet zo'n 'normaal wonder'...

je had het bericht dubbel geplaatst en waar ik het belangrijkste
antwoord geplaatst hebt is pleite als jij al bijna zeker weet dat je
een terugval gaat krijgen of weer die pillen nodig bent en je wilt
zwanger worden aub blijf ze doorslikken want als je tijdens een
zwangersch. alsnog begint is het schadelijker voor een kindje dan wanneer
je al slikte ik weet dit uit ervaring hou er rekening mee dat je geen bv
mag geven en ook verplicht moet bevallen in t zh

Terug
Bovenaan