Antidepressiva

Ik slik al jaren zoloft sertraline. Bij mijne eerste zwangerschap niet en dat ging goed en nu 2 keer achter elkaar mk met medicatie. Geen idee of het daardoor komt maar laten ze je goed in de gaten houden.

Gefeliciteerd trouwens ;)

Geniet er van!!!

Liefs shirley
 
Ik heb geen ervaring met jouw medicijn. Ik gebruikte Efexor en ben bij beide zwangerschappen gestopt. Op aanraden van een psychiater, de Gyn wist nl niet zeker wat de effecten waren. Hij heeft dit toen uitgezocht en bij mij had ons kindje een kans op een minder ontwikkeld hartje en longen. Kleine kans. Hij gaf echter wel aan dat wanneer je als moeder echt depressief bent het ook niet goed is voor je beebje en je in dat geval wellicht beter door kunt gaan met meds....

Ik had/ heb echter tijdens de zwangerschap geen klachten. Helaas nadien wel weer, waardoor ik na een maand of 4 na de geboorte toch weer gestart ben. Hoop dat dat deze x niet het geval is, maar k vrees van wel...

Succes!!
 
Je moet het zelf weten, maar ik zou zeggen: afbouwen en snel ook! Ze kunnen je NOO?T met zekerheid vertellen dat het geen effect zal hebben op je kindje! Bij mij hadden ze met efexor juist liever dat ik niet stopte maar dat ik nog een week oid na de bevalling in t ziekenhuis moest liggen. Dit ivm ontwenningsverschijnselen bij mijn kindje. Nou mij dus niet gezien! Wie weet wat het kleine dingetje dan wel niet zal meemaken!! Ben dan ook zonder af te bouwen, direct gestopt toen ik merkte dat ik zwanger was. Hou jezelf sterk, denk aan het nieuwe leven in je! Bij mij gaat het tot dusver goed en ben inmiddels al 33 wkn. Sterkte meid en laat je niet gek maken!!! Geloof in jezelf ede toekomst!!!!! :)
 
Hay hay,

De soort medicatie die jij gebruikt is heel licht. Ik zou het sowiesi snel overleggen met je HA. Mijn schoonzusje kwam onder de begeleiding van een gyn en moest vanwege dit medicijngebruik in het ziekenhuis bevallen omdat de kans op complicaties groter is. Ook borstvoeding mag je dan niet geven. Misschien kan je in overleg stoppen? Dit hangt wel van je situatie af..

bellen dus!

Liefs Jessica en..........GEFELICITEERD!!
 
Terug
Bovenaan