antieconceptie, en menstruatie?????

wat ik me afvroeg is voor welke antieconceptie jullie na de bevalling kozen, en waarom???
zelf gebruikte ik namelijk voorheen de pil, maar omdat ik slecht reageerde op de hormonen (veel bijwerkingen en ongemaken) wordt dit me nu echt afgeraden en nu  wordt me een koperspiraal geadviseert, dit stuit ecter tegen mijn gevoel in.
zeggen dat je lang ongesteld ben, en veel last ervan hebt, gaat ook best vaak mis lees ik op internet, er je wordt humeurig...

verder ben ik nu 6,5 week geleden bevallen, al 10 dagen ongesteld, en er is nog geen eind in zicht, is dit normaal?
normaal was ik ong.6 dgn ongesteld.
ben al die weken daarvoor ook aan het vloeien geweest, wel licht maar toch elke dag.
ben met een keizersnede bevallen.

Hey,

Aangezien je 6,5 week geleden bevallen bent.. is niet nog boed van je bevalling ipv menstruatiebloed? Ik heb na de bevalling flink gebloed en op een gegeven moment was het weg maar even later kwam het weer terug. Heel toevallig was dit ook zo'n 6 a 7 weken na mijn bevalling. Ik heb ergens gelezen dat je tot 10 weken na je bevalling bloed kunt verliezen.
Over de anticonceptie: ik gebruik zelf Cerazette, een minipil met weinig hormonen die je goed tijdens de BV kunt gebruiken omdat deze er niet in terecht komt. Deze moet je wel continu slikken (dus geen stopweeek) en iedere dag op hetzelfde tijdstip omdat ie anders neit goed werkt. Heeft als nadeel dat de menstruatie onregelmatig kan komen en er dus geen peil op te trekken is. Ik ben zelf een beetje tegen het spiraaltje (heb ik ook al een elders op dit forum beschreven) omdat je daarmee in principe wel zwanger kunt worden maar dat het vruchtje zich niet kan nestelen. Als je het bekijkt zoals ik het doe zou je daardoor iedere maand een zwangerschap af kunnen breken. Ik vind het wonder van een nieuw leven daarvoor te groot. Anderen zeggen dat het nog helemaal niets is, alleen een klompje cellen maar toch...
Geef je eigenlijk borstvoeding? Is denk ik wel bepalend voor de keuze die je maakt.

Liefs,
Marian

Hoihoi,

Mijn borstvoeding is helaas mislukt dus ik hoef daar geen rekening mee te houden.
Ik ben vorige week maandag, 6 weken na de bevalling, weer begonnen met een lichte pil.
Ben migraine klant dus ik wilde dit eigenlijk liever niet meer, wilde eigenlijk de nuvaring.
Zowieso geen spiraal want na mijn, traumatische bevalling, zitten er voorlopig geen artsen enzo meer aan mijn kruis..............(sorry voor de beschrijving......).
Dus dit in gedachte plus het feit dat ik de nuvaring ook vaginaal moet inbrengen (vanwege bevalling echt nog geen trek in.......) dus voor de pil gekozen........
Hoop wel dat de migraines wegblijven anders moet ik echt de nuvaring gaan overwegen.......

Vragen  jullie je misschien af waarom ik de pil ga slikken als er toch niemand bij me in de buurt mag komen? Voor mijn mannetje maak ik een uitzondering............whahahaha!!!

Succes met het maken van de keuze!

Hoi,

Ik heb vorige week oo kdit topic geopend. Zie "mini pil"
Ben er nog steeds niet uit. Ik ben 2 x zeer makkelijk zwanger geraakt.
Als ik voor condooms kies... ben ik steeds bang dat hij scheurt ofzo.
En als ik voor de mini pil kies... ben ik bang dat later blijkt, dat het hormoon toch schadelijk was voor mijn baby. (ik geef borstvoeding)
En Marian... weet je zeker dat het hormoon niet in de voeding komt? Ik had begrepen dat het wel in de voeding komt, maar in lichte mate
Lastig hoor! Succes allemaal!

hoi,hoi,
ik geef geen borstv,kwam helaas niet op gang door het vele bloedverlies tijdens de bevalling!
het verhaal van de mini-pil is mij vertelt door de huisarts, dat je zo zwanger bent, ben inderdaad nu   niet erg stipt op tijd, vergeet zelfs regelmatig mijn astma medicatie in te nemen!
verder vindt ik ook het spiraal niets om wat beide meiden hierboven schrijven,
ook ik wil daar effe geen polonaise beneden!!!
migraine is mij heel bekend, maar zijn de hormonen toch de boosdoener van?
en die ring waar rimke het overhad geeft toch ook hormenen af???
dan maar condooms...
ben alleen bang dat we dat dan tijdens het moment supreme laten zitten, ach dat zien we dan wel weer! dan is het ook goed. voel me overigens een stuk beter zo zonder al die hormonen!

tja, en nog bloed van de bevalling?
wat zoden jullie doen, naar de h,arts?
ziet er trouwens wel naar uit dat het eind in zicht is...eindelijk!

He Wynie,

Ook niet zo'n fijne bevalling dus.............waardeloos he?
Ik kan er op momenten ook echt van balen dat de borstvoeding daardoor gewoon niet opgang kwam.........ik was gewoon te zwak, mijn lijf wilde dat niet. Klote dus........

De nuvaring geeft zeer plaatselijk hormonen af, dus de migraine zou daar minder van moeten zijn in vergelijk met een gewone pil...........ik kijk het een half jaar aan en wil dan toch eens proberen..........na wat gesprekken met een therapeut zou het dan toch beter moeten gaan met me..........qua verwerking van de bevalling dan........

Nogmaals, sterkte met je keuze!

ps: dat bloedverlies.........ik mag qua vloeien  niet klagen, maudy is 7 weken en ik ben sinds een week of drie klaar met dat gedoe...........
Ik zou idd even met je HA overleggen, wordt het al wat bruiner of is het nog steeds helder rood??

Ik heb vorige week een gesprek gehad over alle mogelijkheden qua anticonceptie. Ik wil namelijk niet aan de pil, want die slikte ook al heel lang niet meer voor mijn zwangerschap. Wij gebruikte de persona (een natuurlijke manier van anticonceptie) en daarvoor condooms, maar die waren we ook goed zat.
De persona kunnen we pas weer gebruiken als mijn cyclus weer normaal is. Ik ben nu 10 weken na de bevalling nog steeds niet ongesteld, terwijl ik naar 6 weken gestopt ben met borstvoeding. Maar ja, mis het niet hoor!
De huisarts raadde ook het koperspiraal aan, maar ik heb een beetje hetzelfde als Rimke, geen geklooi aan mijn kruis de komende tijd!!
Dus ik hou het voor nu bij het condoom... maar ja, heel eerlijk gezegd is mijn onderkant nog niet echt toe aan sex.

Terug
Bovenaan