antilekbeker

A

Anoniem

Guest
Onze Maud is inmiddels 6 maanden en wil ik straks ook lekker uit een drinkbeker leren drinken.

Welke gebruiken jullie. Je hebt zoveel verschillende. Ik zag die van
Avent die was iets van 7 of 8 euro geloof ik, maar ik denk dat dat wel
een goeie is. Bij de Hema heb ik er ook al gezien...zagen er nog leuk
uit ook.

Welke raden jullie aan??

Hoe hebben jullie die beker aangewend bij jullie kindje?? Eerst pap erin of water??

groetjes Claudia en Maudje

Hoi hoi!

Ik heb bewust het stadium van de antilekbeker overgeslagen (schijnt beter te zijn voor de mondmotoriek en de motoriek van de handjes). Isa drinkt nu uit een tuitbeker zonder tuit (die van de Hema, groen, heeft geen draairandje als je de tuit er af haalt) of uit een "oefen"-bekertje (zo'n smal bekertje die aan de ene kant hoog is en aan de andere kant laag. Kindlief drinkt aan de hoge kant en mama kan meekijken in de lage kant) maar die hebben geen oren.
Je moet wel rekening houden met knoeien, en voorlopig de beker zelf nog stevig vasthouden, maar dat hoort er nu eenmaal bij! Kijk, zo gaat dat (Isa met mijn moeder):

Isa vindt het prachtig (ze wil ook altijd uit mijn theekopje of melkbeker drinken) en ik heb een keer de tuit er op gedaan maar toen wist ze niet wat ze er mee moest doen!

Grtz. Poppetje71 mv Isa 9 mnd

wat een leuke foto!!!!

heb je er eerst iets van pap of zo ingedaan??

dan zal ik eens kijken in de kast want volgens mij heb ik in bepaalde
pakketten nog van die bekers gehad met zo'n tuitje erop. Kan ik die
misschien gebruiken.

groetjes Claudia en Maud-je

Hoi,

Nee, gewoon haar melk en wat diksap of zo. "Ze" adviseren wel om met iets diks te beginnen (pap idd) maar Isa krijgt haar pap uit een bordje en verder kon ik even niets dikkers bedenken (ja, yoghurt bijvoorbeeld, maar die slurpt ze ook al uit haar bakje als ik hem aan haar mondje zet!)

Grtz. Poppetje71

Mirthe drinkt ook een een gewone beker..ik help haar daar nog wel bij omdat ze graag met de beker op tafel slaat. Ze komt ook graag een slokje thee bij me halen. Mijn zoon dronk met 9 maanden zelf uit een beker...soms ging het mis maar voor het jaar kon hij het zonder te morsen. Kwestie van oefenen. En daarna hoef je nooit meer iets mee te nemen want ze kunnen bij iedereen wel een een bekertje met water of sap krijgen.

Hoihoi,

Ik had voor Matthijs een schitterende Winnie de poohbeker met antilek gekocht, het maakte weinig indruk. Toen de Avent geprobeerd, die gooide hij alleen maar door de kamer.
De oplossing: Een gewone beker van kunstof met 2 oren, het gaat prima

Succes!

Terug
Bovenaan