antistoffen in het bloed

Hallo,
Ik heb gisteren een uitgebreide echo gehad en alles is zover ze kunnen zien goed, gelukkig. Het is zo leuk om een half uur naar die kleine te kijken.
Ik heb het gisteren dus nog nagevraagd of er echt niks aan de hand en er bij geen extra controles hoeven plaats te vinden nu we weten dat mijn man Kell negatief is. De gynaecoloog die de echo heeft gemaakt en mijn gynaecoloog hebben mij verzekerd dat er echt geen risico is voor de baby. Voor de zekerheid had ik van te voren ook nog het onderzoeksbureau van OPZI gebeld en ook zij zeiden hetzelfde.
Nou gelukkig dus maar, hoef ik me geen zorgen te maken!
Ik ben benieuwd hoe het verder bij jou zal gaan, ook wat de bloeduitslag van je man zal zijn.
Ik wens je in ieder geval nog een voorspoedige zwangerschap toe en een hele goede bevalling met een wolk van een baby erna!
Hou je me op de hoogte?
Groetjes.
 
Hai! ik heb dit berichtje ook onder jullie 'oude' berichtje geplaatst, maar zet het hier ook nog even neer

Ook ik heb antistoffen in mijn bloed, ben nu 22 wk zwanger en de gyn. is er net achter gekomen. (met de routinecheck)
Bij mijn vorige zwangerschap had ik het niet.
Ik heb nu een extra bloedonderzoek gehad, en die uitslag krijg ik pas over 5 weken. (volgende afspraak bij de gyn.)
ik weet dus ook nog verder niets.

Ben wel heel erg benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen en wat het eventueel voor gevolgen heeft (of niet natuurlijk)

Daarom vind ik het ook heel interessant om dat van jullie een beetje te volgen, als dat oke is...

Groetjes,
Eloïne
 
Hoi Eloine en anoniem!!

Fijn dat het helemaal oke is met jou en de kleine!! Woensdag moet ik naar de vk met mijn mannetje, hij en ik gaan bloed pikken... Spannend omdat het voor mij de derde keer is, ik hoop maar dat de waardes niet gestegen zijn... En ik ben benieuwd of mijn man anti E in het bloed heeft...

Eloine, wat heb je voor antistof in het bloed? en hoeveel procent? is het gevaarlijk voor je kleine hummel?

Ik wens jullie ook een voorspoedige zwangerschap, en ik houd jullie op de hoogte!!

Liefs Desiree
 
Haihai,

Ik weet dus nog helemaal niets. Ik heb alleen van de gyn. gehoord dat ik irregulaire antistoffen in mijn bloed heb, maar dat ze nog niet wisten welke. Ik heb dus weer 2 buisjes bloed laten prikken, wat ze gaan controleren. Ik heb dus geen idee hoeveel procent en welke precies (omdat zij dat in het zh ook nog niet weten).
Ik heb ook niets gehoord over het bloed laten prikken van mijn man...
(en dat lees ik dus wel bij jullie)
Dus ik heb heel internet afgestruind om iets meer duidelijkheid te krijgen wat het nu is... en dat heb ik inmiddels.
De gyn. vroeg me namelijk alleen maar of ik een andere man had dan bij mijn vorige zwangerschap en of ik bloedtransfusie had gehad in de tussentijd. Maar daarvan is dus geen sprake. (vraag was namelijk hoe ik eraan was gekomen, omdat ik het bij de vorige zwangerschap niet had, en dat is nu 15 mnd geleden....)

Hoe zit het trouwens met die bloedwaardes bij de mannen? Ik bedoel, waarom zou het van belang kunnen zijn of je man anti-E heeft? zoals je ziet, ik weet nog niet alles....

Ik hoor mijn uitslag dus pas over 4 weken. maar ik moet zeggen, het houdt me wel bezig.... misschien dat ik volgende week (voor de vakantie) wel even ga bellen met het ziekenhuis.

Hoop dat het met jullie hummeltjes allemaal goed gaat!

Groetjes,
Eloïne (22 wk)


 
Hallo Desiree en Eloïne,
Allereerst bedankt voor je reactie Desiree. Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
Goed van je Eloïne dat je al gezocht hebt naar info op het internet. Het is ook nogal ingewikkeld vind ik.
Bij mij was het van belang (met antistof K(ell)) dat mijn man ook gecontroleerd zou worden, omdat wanneer hij die antistof niet zou hebben de baby niet de bloedgroep Kell zou hebben. Ik heb die bloedgroep eigenlijk ook niet alleen de antistoffen er tegen vanwege een bloedtransfusie. Wanneer de baby nl wel K(ell) zou hebben dan zou mijn bloed het bloed van de baby afbreken. Hopelijk leg ik het zo een beetje goed uit, maar dat vind ik zelf nogal lastig!
Als ik jou was zou ik wel even het ziekenhuis bellen, om voor jezelf wat duidelijkheid te krijgen. Ik heb dat ook gedaan omdat ik ander geen rust heb. Het blijft dan maar door je hoofd spoken. In ieder geval hoe het ook uitpakt, er is in ieder geval altijd wat aan te doen en ze hebben het bij jou nu ook al ontdekt. Het is behandelbaar, dus maak je niet te druk!
Het komt goed. Succes en we horen het wel hè?!
Groetjes.
 
Terug
Bovenaan