antistoffen

wie kan mij hier meer over vertellen,ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger en heb in verband met een buitenbaarmoederlijke en een miskraam al met 7 weken en echo gehad en alles was gelukkig goed het hartje klopte al en was helemaal opgelucht .....tot nu dan
het ziekenhuis belde net en ik moet snel komen want er zijn antistoffen in mijn bloed gevonden en ze willen mijn bloed nu uitgebreid onderzoeken wie heeft hier ervaring mee en kan me gerust stellen!!!!!!!!!!
 
Hoi Rosa,

wat het precies is weet ik natuurlijk niet. Maar in mijn geval, ik heb bloedgroep O negatief. Ze hebben bij mij met 11 weken bloed afgenomen en ook gecontroleerd. Bij mij waren er geen antistoffen gevonden. Ze weten nu nog niet welke bloedgroep mijn kindje heeft, die van mij of van de vader. Doordat ik bloedgroep O heb en mocht mijn kindje een andere bloedgroep hebben dan kan (dit hoeft dus niet) mijn lichaam antistoffen gaan aanmaken. En zo kan mijn kindje afgestoten worden. Dit is bij mij dus niet het geval. Voor de zekerheid krijg ik met 30 weken zwangerschap nog een spuit voor het geval mijn lichaam in de laatste weken van mijn zwangerschap nog antistoffen gaat aanmaken.

Maar mocht dit bij jou het geval zijn, dan zijn ze er heel erg op tijd bij en is er niets aan de hand. Er is vanalles mogelijk om jou en je kindje gezond te houden. Maar er kan natuurlijk ook een andere reden voor zijn, bijv. een extra controle.

Ik hoop dat ik je met mijn verhaal niet al te bang hebt gemaakt. En wens je veel sterkte. Probeer, ik weet dat het moeilijk is, je niet al te druk te maken en wacht af wat ze je in het ziekenhuis gaan vertellen.

Sterkte, Monique2, 20 weken en 6 dagen
 
Terug
Bovenaan