antistoffen...

Hallo allemaal,

vanmiddag werd ik gebeld door de vk. Er zijn antistoffen in mijn bloed gevonden. Nu moet mijn vriend ook bloedprikken en aan de hand daarvan gaan we verder kijken....
ik probeer er maar nuchter naar te kijken maar het blijft nu toch wel in mijn hoofd dwalen.
Hopen dat het verder geen problemen gaat opleveren.

liefs

nooit leuk als je afwijkende berichten krijgt. zo was uit mijn bloeduitslagen een rhesusnegatieve (of positieve, ik kan het maar niet onthouden) uitslag gekomen. dan moet in de 27e week ook getest worden en gekeken worden of er antistoffen worden aangemaakt, althans, ik begrijp het niet helemaal, maar heb met mezelf afgesproken dat ik er niet op ga google-en, want dan word ik waarschijnlijk wel ongerust!) De verloskundige deed er nuchter over, dus die volg ik maar.

Succes met je vervolgonderzoek! (of eigenlijk bij je vriend)

Hoi juudje,
Succes voor jouw en je vriend en probeer niet te veel zorgen te maken voor die kleine en hou op ons op de hoogte.
Liefs.

Hoi,
Ik ben een maart-mama en ben ""blij"" dit berichtje te lezen. Ik hoop dat we onze ervaringen kunnen delen want ik vind het een naar idee dat het zo'n zeldzaam iets blijkt....
Bij mij zijn ook irregulaire antistoffen gevonden. Ik heb anti c en E.
Mijn man heeft ook al bloed moeten prikken en blijkt heterozygoot voor c en Homozygoot voor E.
Dit brengt risico met zich mee dat het kind bloedarmoede krijgt in de buik.
Ik heb vrijdag opnieuw bloed moeten prikken voor de ADCC-test. Daarmee kijken ze hoe actief de antistoffen zijn. Deze uitslag nog even afwachten dus.
Ik heb me aardig goed ingelezen in de richtlijnen voor gyneacologen dus weet redelijk wat me te wachten staat bij welke uitslag. (als ze de richtlijnen volgen zoals ik mag hopen)

Welke antistoffen zijn er bij jou gevonden?
Heb jij ook zo'n bloedtransfusiekaartje ontvangen wat je altijd bij je moet dragen?
Wanneer gaat jou vriend bloedprikken?
Ben jij nog bij vk of al bij gyn onder controle?

Sorry voor de vele vragen maar ben erg blij met een lotgenoot. Mijn ervaring is namelijk dat je artsen erg goed moet controleren. Bij mij was er al wat verkeerd ingevuld op prikformulier namelijk.

Groetjes,
Marloes

Hoi Marloes

Bij mij zijn de anti E gevonden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder nog geen idee heb wat dat inhoud en wat mijn vriend dan juist wel of niet moet hebben. Hij laat zich vanmiddag prikken dus ik hoop dat we de uitslag snel hebben.
Ik heb idd ook een transfusiekaartje gehad.
Tot nu toe loop ik nog gewoon bij de vk. Morgenochtend heb ik weer een afspraak die al stond dus misschien kan ze me dan wat meer uitleggen over eventuele uitslagen en de gevolgens daarvan.

Ik hou je op de hoogte...

Het is erg zeldzaam in nederland, in andere landen komt het meer voor. Hopelijk heeft je vriend die antigenen niet.

In werkelijkheid zijn er volgens mij 3 rhesus factoren genaamd dD (de "normale" Rhasusfactor), cC en eE. Die laatste 2 komen weinig voor in Nederland, door bloed-bloedcontact met mensen die deze stof in hun bloed hebben kun je antistoffen aanmaken irregulaire-antistoffen noemen ze die.
In principe kan het hetzelfde werken als dat je Rhesus-antistoffen in je bloed hebt.

(dat is wat ik er van geleerd heb maar ik ben geen expert)

Terug
Bovenaan