APESTREKEN

hoi

hoe gaat het met jullie aapjes?
Mara is zo'n donderaap, zoveel streken
je kan haar geen seconde uit het oog laten en ze bedenkt alweer wat nieuws
we geven duidelijk grenzen aan en na een 3e keer wordt ze op die plek weggehaald.
zelfs de plantenspuit geprobeerd net als bij de katjes maarr dat vond ze geweldig hihihi
nu gaat ze gewoon 5 minuten in de box.

nu genieten wij met volle teugen hoor van haar streken
en we zetten consquent door, komt vast wel een moment dat ze luistert, want ze weet het heeeeeel goed wat mag en niet mag

nu ik zwanger ben en best ziek is het wel heel pittig om de hele tijd achter haar aan te rennen, maar papa heeft nog vakantie en ik ga op visite bij mensen die mij kunnen helpen met haar

nu haar streken:

1 in tierpark nordhorn heeft ze de helft van de route helemaal zelf gelopen, en bijna wel 3x want ze rende de hele tijd heen en weer

2 zand aan haar voetjes, nou nee dat wil ze absoluut niet, dan de schoentjes maar aan en rennen maar

3 probeert ze niett op de schouw te klimmen (het lage gedeelte) dan gaat ze wel bovenop haar speelgoed in de bak zitten , 1 minuut later zit ze in de boxlade blijkbaar heeft ze die ontdekt, open gemaakt en ging erin zitten. dan zit we weer in haar poppewagentje

4 ze klimt op en af van de bank, niks houdt haar tegen, dan via de bank op de vensterbank proberen te komen of naar de computertafel en van papa haar spulletjes te pakken

5 nu klom ze op de bijzettafel en ging daarop staan zodat ze bij de buffetkast kan komen en die plunderen

6 op haar kamer verstopt ze al haar speelgoed in de lades en pakt ze de boeken uit de kast, 1 voor 1

7 voor de keuken hebben we gelukkig een speciaal kinderhekje, anders zat ze de hele tijd in de kattenbak, waterbak of voerbak denk ik

Mara is geweldig maar zo ontzettend ondernemend en de hele dag maar neurien, zingen, kletsebessen en lachen

o ja leuk he die streken haha tenniste als je niet toevallig ander plannen heb en geen tijd heb om even om te kijken snel.

demi is best braaf haha wil eigenlijk alleen maar lopen aan de hand en dan wel de kant op waar zei heen wil geen andere kant is dan goed.

o ja en de kasten open maken en dicht en de sleutels (wij hebben zo`n oude kasten met sleutels erop in elke deur) jatten en mee verstoppen.

klimmen op de bank en bed vind ze ook geweldig.

spelen met de drink bak van de honden vind ze ook kei leuk (ikke niet ....)

en als je nee zegt gaan ze of heel hard gillen of huilen. soms dan zegt ze zelf al nee .... en schut ze er haar hoofd erbij haha kei schattig.

o en bananen zijn niet veilig die mogen niet op handbereik liggen anders zijn ze op....die vind ze echt mega lekker.

o toch nog best wat streken.

hahhaha ja leuk he

papa doet elke dag met haar vliegen, dan moet zij naar hem lopen, knuffel geven en omdraaien en dan tilt hij haar onder de oksels op en gaan ze vliegen

nu vindt ze dat geweldig en vandaag pakte ze een speeltje en deed haar armen naar voren en maakte hun vlieg-geluid hihihi
ze deed papa na

en overal zichzelf tussen willen proppen en niet willlen luisteren

geweldig al die apestreken maar o zo vermoeiend

ik poets de tafel met een doekje, zij poetst hem na met haar boterham met boter!!!
mama geeft wat eten aan de katjes, zij haalt haar hap uit de mond en geeft die ook mooi aan de katjes

tanden poetsen gaat heel goed! ik poets haar tandjes, zij poetst mamas tandjes en gaat verder met haar tongetje hihihi

aardbeien zijn bij haar niet veilig, die smikkelt er zo heel wat op los, mama's crackers als ontbijt vindt ze ook geweldig

groetjes sabine

hier is de box dus absoluut geen strafplek. de box moet leuk blijven voor als ze er eventjes in moet (als ik bv ga koken)
hier is de gang een straf plek en dat weet ze maar al te goed! zodra ik haar neerzet begint ze al te gillen en te krijsen.
1 minuut straf en dan moet ze sorry zeggen en een kusje geven. (sorry kan ze nog niet zeggen, maar dat zeg ik dan zodat ze het wel weet)

aleiyah is een echte kattekop.
als ze haar zin niet krijgt gaat ze gillen slaan met haar hoofd op de grond boken knijpen enz

gister had nathalia het nog te voorduren. ze waren heel lief samen aan het spelen en uit het niets haalt aleiyah uit. zo vlak bij nathalia haar oog.
flinke kras! hup, naar de gang dus. na een minuut pak ik haar op. dan zeg ik" sorry nathalia" en geeft zij een kusje aan nathalia.

whahaha de plantenspuit! nee at vind aleiyah ook geweldig hahahaha
alles met water is geen straf voor aleiyah hahaha

liefs, do

de gang als strafplek? oi oi oi dan heb ik haar direct op de trap aan klimmen, of met handjes in de wc of boeken uit de kast aan gooien of bij de voordeur staan van jaaa we gaan weg!

ik heb een 2 meter breed traphek voor onze open keuken, dus ik kan veilig koken, tis af en toe heel snel heen en weer rennen als ze even niet wil luisteren maar ja dat is goed voor de conditie

Terug
Bovenaan