apfelstrudi/Trudi

Hey Trudi,

Ik wist helemaal niet dat jij ook zwanger was/tja forum is ook zo veranderd dat ik er maar niet aan kan wennen en nauwleijks nog reageer. Ik moest enorm lachen toen ik je stukje las over Zifjon zijn naam. het is ook een erg apparte naam en je spreekt het een beetje op zijn frans uit (lekker kak).
Maar vele zeggen het ook verkeerd en mijn vader maakt er nog vaak Ziefon van (zo een ding die onder de wasbak hangt grrr). Maar goed namen/smaken verschillen. Nu hebben we ook weer een bijzondere naam die perfect bij Zifjon past.
Weet je dat we precies op dezelfde dag zijn uitgerekend 06-12-2009. Hoe is het met jou en die kleine meid, pittig vind je niet zo een uk nog rondlopen. Zifjon is echt mega druk en ik ben soms echt uitgeput dus dat is soms best moeilijk. Voor de rest is deze zwangerschap mega snel verlopen en gaat alles gelukkig 10x beter dan bij Zifjon. Alleen de laatste loodjes he. van mij mag die kleine wel komen met 37 weken.

liefs van Mariska 35+1 en mama van Zifjon 29-01-2008

Hey Mariska,

Ja wat grappig dat jij ook 6 december bent uitgerekend! Ik hoop alleen dat die van mij dan al geboren is. Ik heb heel erg last van bekkeninstabiliteit en zit er helemaal doorheen......pfffffff......
Was gister bij de gynaecoloog en heb besproken wat de mogelijkheden zijn om me eerder in te leiden. Omdat ik eerder een keizersnee heb gehad kunnen ze alleen inleiden wannneer ik al ontsluiting heb. Over 2 weken moet ik terug komen om te kijken of dat het geval is en als dat zo is word ik dus ingeleid.
Deze zwangerschap gaat inderdaad veel sneller heb ik het idee, maar is dus voor mij wel veel zwaarder.
Ik ben echt heeeeeel benieuwd wat voor naam je nu hebt. Weet je al of het een jongen of een meisje is?
Wij weten het nog niet, erg spannend dus!!!

X Trudi

Ja we krijgen weer een knulletje, wat betreft de bekken instabiliteit helaas kan ik er over mee praten. Maar gebruik nu een bekkenband en een glijmatje voor in bed en dat verlicht enig sinds. Bij mij verschild het per dag. De ene dag kan ik bijna niet lopen en gil ik het snachts leterlijk uit van de pijn en de andere dag kom ik redelijk de dag door en kan ik wat scharrelen in huis(buitenhuis kan ik al amper komen). Ik heb veel hulp van me moeder die elke week me huisje doet en als ik echt niet meer kan heb ik nog andere die ik kan inschakelen en dat is wel fijn ook wat betreft opvang van Zifjon. Maar aangezien ik ook nog eens ME heb zit ook ik er behoorlijk door en ben soms echt doodziek.

We hebben vorige week een extra gesprek met vk gehad en bekijken het nu per week. Ook zij kwam met de optie voor inleiden met 37 weken als ik ECHT niet meer kan.En tot die tijd slaapmedicatie tegen de pijn en voor wat extra slaap. Maar heb nu het gevoel dat ze dat gaan terug draaien, want met 37 weken willen inleiden moet er wel echt heeeeeeeeeeel wat zijn willen ze dat doen.(maar messchien zit ik er naast) Met Zifjon hebben ze me ook weken laten rondlopen met gillende pijn en al 2 weken zonder 1 enkel uurtje slaap. uiteindelijk toch ingeleid omdat ik 1 menselijke gynecoloog krijg :) en al 3 cm ontsluiting had.Dus ben nu een beetje angstig sceptisch over hun belofte. Maar voel me emotioneel sterk en ga toch proberen de weken rond te maken. Wil zo graag meemaken hoe een natuurlijke bevalling begint/voelt. Ik weet dat het zware weken zijn maar zorg voor gezellig ontspanning door mensen hier uit te nodigen. Nog 4 weken en dan is het zo ver.

Vrder rommeld het erg hier veel hare buiken die met de dag meer lijken te worden en vannacht ook zelf wat pijn gingen doen. Dus wie weet komt die kleine wel wat eerder, hij is al wat ingedaald dus dat is mooi meegenomen.

gr van Mariska

Wat grappig zeg bij mij is het ook al wat 'aan het rommelen'. Veel harde buiken inderdaad.
Aan de ene kant wil ik heeeeel graag ingeleid worden, maar aan de andere kant zou ik ook net als jij eens een echt natuurlijk begin (en de rest) van een bevalling willen mee maken.
Het verschilt per ziekenhuis of ze je willen inleiden of niet. Hier doen ze er niet zo moeilijk over krijg ik het idee.
Wat hebben veel mensen last van hun bekken tegenwoordig he! Ik hoor het zo vaak.
En dan heb jij er ook nog ME bij. Pffff ik heb het nu al zo zwaar. Je moet je wel bedenken dat je straks al je energie nodig hebt voor de bevalling en daarna. Dat is ook een reden waarom ik wel ingeleid wil worden. Omdat ik zo weinig slaap verlies ik een hoop energie die ik straks meer dan nodig heb.
Misschien kun je toch aandringen in het ziekenhuis en desnoods naar een ander ziekenhuis gaan.

Succes.

X Trudi

Tja dat zou een optie kunnen zijn morgen weer bezoekje vk en dan parten we wel weer verder. ik ebzie het wel week voor week en als ik echt niet meer kan kom ik terug op zone afspraken.

p.s Verloskundige zij idd ook dat ik mogelijkheid had om in ander ziekenhuis te bevallen.

liefs van Mariska

Nou vandaag weer voor de wekelijkse APK geweest :) en het was weer erg geruststellend. Ik zie te veel spoken, en de optie tot inleiden geld nog steeds, ook zou ze wel willen strippen vanaf volgende week misschien dat dit d eboel een beetje opwekt. Helaas is de beeb nog niet ingedaald zoals ik dacht te voelen maar hangt er wel net boven. Wel is mijn bloeddruk iets gestegen ens choot d ehartslag van d ebeeb van 155 naar 186 in ene en daar schrok ik en vk ook wel beetje van. Ik voeld eme vandaag echt doodziek door ME en alles en kon eigelijk ook niet naar consult komen. Dit was weer teken dat ik weer plat moet op de bank en NIETS mag doen. Later kwam VK nog even zeggen dat ze me heeeeeeeeeeel sterk vind en me zeker serieus neemt, ze ziet ook wel dat ik erg hard knok.

Dus wie weet als ik me zo ziek blijf voelen komt na volgend weekend wel de beeb. Vandaga maar eens me koffer ingepakt en morgen die klossen en odnersteek halen. Met me bekken ging het wel vandaag. En hoe is met Jou, nog verder nieuws ?

Terug
Bovenaan