'Diep' ongelukkig: Froukje voor het eerst een nachtje logeren

A

Anoniem

Guest
Ja ik weet het ik stel me enorm aan, maar ik voel me echt zo zielig!! Froukje is voor het eerst in haar ruim 13 mnd een nachtje uit logeren, en nog wel bij mijn schoonouders. Mijn man is haar nu aan het wegbrengen, ik heb al liters gejankt. Stom he... He3t is nu de eerste keer dat ze een nachtje weg is, ze is vandaag niet helemaal lekker, én ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in mijn schoonouders. Heel asociaal dat laatste, maar ik kan er niet aan doen ik voel het nu eenmaal zo... Ze roken als een ketter, niet waar Froukje bij is maar ja dat huis is dus al helemaal door-rookt. Daarnaast doen ze soms van die kleine dingetjes waar ik me aan erger (alwéér een knuffel cadeau geven, Froukje heel even alleen buiten laten spelen, zeggen dat ze zo grappig 'expres' hoest (Wát nou expres! Echt niet), toen ze een keer gevallen was vond oma dat ze zich niet moest aanstellen en werd ze niet eens getroost terwijl ze zich misschien toch wel pijn had gedaan (ik had gezien hoe ze viel), speelgoed met plakbandjes vastmaken terwijl Froukje nog vanalles in haar mond steekt), alleen maar domme dingen zeggen (opa kan alleen maar 'kleine kabouter' en 'babwabroebroe' zeggen lijkt het soms wel...) etc. Ik heb veel meer vertrouwen in mijn eigen ouders, voor mijn gevoel wel een beetje terecht maar voor mijn man wel oneerlijk...
Ook al zou ze nu voor het eerst een nachtje bij mijn ouders logeren dan nog zou ik het wel een beetje moeilijk hebben... Ik vind het soms zo erg dat we zo ver weg van mijn ouders en vrienden/familie/oude vertrouwde NL wonen en heb dan echt wel heimwee!   (ruim 2 1/2 uur rijden).
Pff laat het maar snel weer morgen zijn!
Sorry, ik stel me vast aan, maar ik moest het even kwijt...
Groetjes, Esther.

Hoi,

Ik kan het mij heel goed voorstellen.
Als de kinderen Jasper (7) en Aniek (5) uit logeren gaan ben ik altijd superblij als ze weer terug zijn.
Mirthe krijgt nog BV 's ochtends en 's avonds.
Hé wat jammer nou (ahum) kan ze niet mee uit logeren.

Als ik eerlijk ben heb ik ze eigenlijk het liefs alledrie in hun eigen bedje.
Maar ja... dat is weer niet eerlijk naar de kinderen toe.

Probeer het vanavond samen gezellig te maken, of ga samen weg.
Gaat de tijd wat sneller.

Groetjes en sterkte, Helma.

Het is mijn eigen 'schuld'dat ze moet gaan logeren; ik heb een karaoke-avondje georganiseerd met een koppel vrienden (die dat héél graag doen) en drie koppels buren... Hopelijk kan ik me een beetje vermannen, maar dat zal wel lukken denk ik.
Groetjes, Esther.  

Ohw, ik snap je zoo goed! Julian is ook nog nooit uit logeren geweest, en als het aan mij ligt houden we dat ook nog even zo. Ik heb geen moeder meer en mijn vader is wel goed met kinderen, maar dan als ze wat ouder zijn.
In mijn schoonmoeder heb ik ook helemaal geen vertrouwen. Ze had bijv. rijstwafels met honing voor hem gekocht toen hij 6 maanden was en heeft steeds van die rare opmerkingen (toen mijn vriend klein was en veel huilde zette ze hem gewoon met wiegje en al in de schuur, dan hoorde ze het niet). En Julian moet vooral van alles doen om haar blij te maken (lach eens naar oma, kom nu maar even bij oma want oma is jarig (ja, en?), en haar favoriete uitspraak lijkt wel te zijn: ach, daar gaan ze niet dood aan... . Kan daar erg boos om worden).

Ze hadden een buurmeisje van een jaar of 6 en dat stond vaak een keer voor een dichte deur als ze van school kwam. Hele aso-ouders die ook nog een babytje samen hadden (de vader was niet de vader van die 6-jarige) Die baby was hun alles, en het meisje moest het zelf maar uitzoeken. Maar denk maar niet dat mijn schoonmoeder haar wat extra aandacht gaf of bijv. melding maakte van kindermishandeling. Ik heb wel eens gezegd dat als je getuige bent van kindermishandeling en je doet er niks aan, dat je dan zelf ook schuldig bent. En dan trekt ze haar schouders op zo van: ach, laat maar kletsen.
Dus al met al heb ik ook vertrouwen daarin, en Julian blijft gewoon lekker thuis!!

Succes en toch een fijne avond gewenst!

Ellen mv Julian (25-08-2006)

Lieve Esther,

Al doen ze het dan niet op jouw manier............. ze houden van je meisje en zullen goed voor haar zorgen!!! Je zult zien dat het morgen helemaal goed is gegaan! En anders gewoon even bellen hoor.

Heeeeeel veel plezier vanavond, geniet lekker van een avondje met vrienden en probeer morgen even lekker uit te slapen.....

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan