'druk' uit de omgeving

A

Anoniem

Guest
ik heb het net ook geprobeerd, maar toen plaatste 'ie niets....

Hebben jullie ook van die lolbroeken in de omgeving die vragen of het niet eens tijd wordt voor een kleine? Toen we net bezig waren was het wel grappig, uit de categorie 'ik weet iets wat jullie niet weten', maar nu is de lol er wel af. Na 8/9 maanden proberen krijg ik steeds meer de neiging om te vragen waar ze zich mee bemoeien en dat het misschien wel helemaal niet lukt.......

Bekend?

Groetjes,
julide

Hey jah...

Klinkt bekend jah... vooral toen ik mun eerste dochter had en iedereen zeurde wanneer nou die tweede eens kwam... Maargoed, alles is anders nu... het tegengestelde meestal.. Ik heb drie meiden van 15, 13 en 8 jaar en ben na veel ellende en een scheiding heel gelukkig met mun huidige vriend.. Wij willen heel graag een kindje samen dus druk aan de klus.. ronde tien, nod 17 aug.. Ik hoor nu juist van "weet toch waar je aan begint.. je hebt drie gezonde kinderen en al zo groot..."   dus mensen moeten altijd wat te zeuren hebben, het is nooit goed en ze houden er geen rekening mee dat dat heel kwetsend kan zijn...
Mjah.. het is ons leven toch? Probeer er lekker boven te staan meid..

liefs... Bats

Hoi hoi, wij zijn nog niet echt 'bezig' om zwanger te worden, maar we krijgen zo nu en dan ook al reacties van mensen  over dit onderwerp  (schoonmoeder wil graag voor haar 50e oma worden, ze is nu 48 - dit zegt ze meestal in een 'gekke' bui, ze dwingt ons niet ofzo hoor!!; andere familieleden die net een kindje hebben gekregen vragen wanneer ze bij ons op babybezoek kunnen komen, etc.....). Tot nu toe is het nog grappig bedoeld, zeg maar, maar ik kan me voorstellen dat jullie het soms wel gehad hebben! Zelf maak ik hier nooit opmerkingen over. Ik vind het niet juist om hiernaar te vragen bij iemand anders en daarom doe ik dit ook niet (al ben ik soms wel nieuwsgierig hoor!), want je weet nooit of ze er al mee bezig zijn of niet (zoals in jullie situatie). Je merkt het vanzelf als iemand zwanger is, des te groter is de verrassing!! Het sluit misschien niet helemaal bij jullie antwoorden aan, maar ik wou het toch eventjes kwijt. Ik  hoop voor jullie dat het snel raak is, zodat je je niet meer hoeft te storen aan de opmerkingen van anderen! Veel liefs van mij

hi,

klinkt ook mij heel bekend, ik heb al een dochter van 4 uit een vorige relatie en mijn man en ik zijn nu 3 jaar samen waarvan we al een jaar bezig zijn zwanger te raken.
vooral bij ons in de cultuur (surinaams) wordt deze vraag heel brutaal gesteld mensen gaan ervan uit dat het allemaal vanzelfsprekend is en begin volgens hun alweer oud te worden????????? lach het meestal weg en omzijl alle vragen een beetje heb niet veel zin om iedereen te vertellen dat het wat moeilijker gaat dan ze denken.
maar hangt me ook wel de keel uit.'

pearl

Ha!

Vervelend he die mensen??? Vooral mijn schoonmoeder is erg vervelend met dat soort opmerkingen.

Ze wil dolgraag oma worden en zit telkens van die hints te geven... het zijn echt vervelende opmerkingen. Laatst vroeg ze (op een verjaardag nota bene!) "hebben jullie nog geen zin in kinderen dan?" dus ik zei haar dat dat niet allemaal vanzelf gaat... zegt ze: "ja, maar je kan het natuurlijk ook tegenhouden!"

Dat leek mij toch wel een duidelijke hint in de trant van dat we het best zouden willen. Als ze het nou gewoon op een normale vraagt als ik met haar alleen ben, zou ik denk wel bereid zijn om tegen haar te vertellen dat we graag kinderen willen. Misschien dat ik dan eens van haar 'gezeur' af ben... maar aan de andere kant heb ik zo iets van:"je hoort het wel als het zover is"

En zo zijn er nog wel meer van die 'grapjassen'... soms steekt dat best hoor. Vooral als je net weer ongesteld bent geworden bijvoorbeeld...

We moeten maar proberen om er luchtig mee om te gaan, maar ik weet dat dat niet altijd even makkelijk is!

Liefs Bloempje

(probeer sinds nov 04 zwanger te raken van eerste kindje - NOD volgende week)

Ik hoop dat dit bericht plaatsen nu eens wel lukt... forum is erg van slag zeg!!!! (zou het door het slechte weer komen )

Hoi, hoi,
ja, dit verhaal is ook zo herkenbaar voor mij (ons)!
Wij zijn 10 jr bijelkaar en wonen 3 jaar samen. Regelmatig krijgen we de vraag of er nog geen kindjes opkomst zijn. In het begin vond ik het inderdaad ook allemaal niet zo erg, maar nu we in ronde 9 zitten wil ik het er weleens uitflappen dat het vaak niet meteen de eerste keer raak is!!

Juist nu ook steeds meer meiden in mijn omgeving zwanger worden zou ik  van de daken willen schreeuwen dat wij ook hard aan het klussen zijn! Maar goed mijn vriend en ik hebben afgesproken het tot de 12 maanden voor ons te houden ( dat we ermee bezig zijn bedoel ik he). Alleen mijn beste vriendin en 2-ling zusje zijn op de hoogte.

Ook mijn schoonouders gooien af en toe een balletje op met de vraag wie van hun zonen er voor een eerste kleinkind zorgt!

Ze hebben maar gewoon geduld!! ha ha
Dat zaadje moet ook leren zwemmen.................... alhoewel dat mag hij onderhand wel gaan leren hoor!

X Mees ronde 9 26jr eerste kindje

Hou op, schei uit!

Wij gaan  binnenkort trouwen en iedereen vraagt of het een moetertje is of omdat we aan de kids willen.
Een moetertje na 14 jaar verkering lijkt me wat raar en kinderen daar zijn we nu al 15 maanden mee bezig zonder resultaat.

Dus iedereen die het niet weet denkt dat er na het trouwen wel snel een zwangerschap volgt en iedereen die het wel weet zegt: 'als je eenmaal getrouwd bent, dan komt het wel, je houdt het onbewust tegen'.

Zo vermoeiend, vooral uit monden van mensen die zelf ongelukjes hebben of snelle zwangerschappen...

M(34)

Hoi, hoi............

Ja,ja .............heel herkenbaar. Wij zijn vorig jaar april getrouwd en inderdaad schijnt dat te betekenen dat er dan snel kindjes "moeten" komen. Maar dat is niet de reden waarom we getrouwd zijn.
Nu zitten we in ronde 8, dus zo af en toe ben ik dat gevraag wel eens BEU. Ze vragen het ook steeds aan mij en niet aan mij man; die heeft dus nergens last van. Verder word ik bijna 36, daar word ik door mijn omgeveing ook vaak aan herinnerd.........."wordt het niet eens tijd dat.................."
Ik zit ook nog eens onder de puistjes sinds ik met de pil gestopt ben; daardoor krijg ik vaak de opmerking: "volgens mij ben je zwanger........." nee, niet dus! Grrrrrrrrrrrrrr

Vorige week hebben we een andere (grotere) auto gekocht.....nou dat zal ook wel de nodige reacties opleveren....gezins? auto???

Maar ach, je leert er wel mee omgaan, maar soms is het absoluut niet leuk!
Ze moesten eens weten!

Groetjes en good luck,

SUUS

Terug
Bovenaan