'het rommelt...'

Hoi meiden,

Ik hoor vaak de ervaren moeders, als ze het hebben over de uren of dagen voor de bevalling, dat het al een tijdje rommelde. Weet iemand wat er dan zou kunnen gebeuren? Wat rommelt er? Krampjes, pijn, baby onrustig....? Ik heb geen idee.
Het lijkt me gewoon prettig als ik straks de eerste signalen van de bevalling eventueel kan herkennen.

Groetjes,

Marian

Hoihoi!

Wat ik begrepen heb wat rommelen inhoudt, is veel pijnlijke harde buiken met enige regelmaat die dan toch weer ophouden en niet doorzetten tot echt effectieve weeen. Voorweeen/oefenweeen noemen ze dat.

Op deze site benoemen ze de verschillende fases van de bevalling, misschien kan je die eens lezen. En wat gezegd wordt is dat als het echt begonnen is, dat je het wel merkt!

Grappig trouwens dat je dit topic opent, want bij mij is het het hele weekend aan het rommelen........in de vroege ochtend veel harde buiken, krampen en steken........plasje weggebracht om te testen op blaasontsteking, maar dat is het niet.
Mijn baarmoeder is zich aan het voorbereiden........maar het zegt helemaal niets over het feit dat ik veel vroeger ga bevallen........kan gewoon nog twee weken overlopen. Het zijn volgens mij nl nog geen effectieve weeen en dat gevoel had de vk ook niet......vanmorgen was het weer raak, maar ben uiteindelijk toch nog lekker voor 2 uurtjes in slaap gevallen...........

gr. Rimke
33+2 weken

Hoi hoi,

Ja, net wat Rimke schrijft, een beetje rommelig in je buik.
Bij m ´n eerste had ik achteraf om de 10 minuten een harde buik voor een hele tijd.

Nu ook, net wat Rimke schrijft, heb ik af en toe harde buiken, maar dan niet over m ´n gehele buik, maar echt van die menstruatie achtige krampen. Toen ik ze een tijdje geleden voor het eerst had, had ik echt zoiets van: Oja, zo voelen (buik)weeen, alleen dan 100x erger!

Volgens de verloskundige is er niets aan de hand. Moet als ik er vaak last van heb rustig aan doen. Hopelijk nu met m ´n verlof gaat het beter.

Verder is het volgens mij voor iedereen verschillend. Net als een vriendin van me, die zat op een gezellig avondje opeens op de wip zeg maar. Alles moest NU op orde zijn.
De volgende dag is ze dan ook bevallen (3,5 week te vroeg). Maar die kreeg opeens van het ene op het andere moment zo ´n enorme nesteldrang! Het was al een tijdje aan de gang, die nesteldrang, maar opeens vanaf dat moment kreeg ze het er benauwd van. Grappig he, dat het ook zo kan!

Gewoon lekker genieten, en naar de signalen van je lichaam luisteren.

Oja, bij m ´n eerste had ik een week voordat ik uitgerekend was voorweeen. Lieps ´s nacht al echt een beetje mee te puffen. Ze kwamen om de 5 a 6 minuten. Om 4 uur ´s nachts zakte alles weg. En ik nog denken, nou, dit kan nooit lang meer duren! Ook dat zegt niets, want onze eerste kwam precies 14 dagen overtijd (3 weken na de voorweeen....) Hahahaha, er is gewoon geen touw aan vast te knopen!

Heerlijjk toch, dat op wacht zitten!

Groetjes Sientje

Bij ons zoontje heb ik geen last gehad van rommelen (voorweeën). Ik had wel precies een week voor de uitgerekende datum 's avonds dat die avond de laatste dingetjes voor de bevalling ook klaar moesten staan (zoals emmers en vuilniszakken). Wat denk je, de volgende ochtend om 5.15 uur  begonnen de weeën.

Ik ben nu 37 weken en ik heb nu ook nog geen last van gerommel. Ons kindje zit nu wel vast ingedaald, dus dat is wel prettig. Het zegt uiteraard helemaal niets, hij/zij kan nog altijd lekker 5 weekjes blijven zitten.

Groetjes,
Susan

Dank jullie wel. Is me nu wel een stuk duidelijker. Was niet bang dat de bevalling aan me voorbij zou gaan hoor hihi. Lijkt me op zich wel handig als je de eerste paar uur mist.. :) Bij mij rommelt er in ieder geval nog niks....

Hiiii!

Mijn baby is ook helemaal ingedaald! Ik mest (daarom?) gisteren ineens bloed prikken en en kweekje voor streptokokken afnemen??? Gewoon voorzorg zeiden ze...
Ben wel erg benieuwd wanneer de bevalling zich gaat aandienen, een ingedaalde baby zegt niks, en het feit dat ik voorweeen heb ook niet, maar toch... Het is toch een bevestiging dat de laatste fase ineens is ingegaan!

xxx Mara (35+? weken)

Terug
Bovenaan