'Hoge leeftijd vader verhoogt kans op miskraam'

A

Anoniem

Guest

Ik zag het volgende berichtje net staan op nu.nl:

2 augustus 2006I
In vergelijking met vaders van 25 jaar is de kans op een miskraam zestig procent groter als de vader boven de veertig is, stellen de onderzoekers. Mannen kunnen tot op hoge leeftijd, maar de kwaliteit van hun zaad neemt af met het ouder worden. Ze blijven nieuwe zaadcellen aanmaken, maar die cellen bevatten volgens het onderzoek vermoedelijk meer genetische foutern.  

Die afwijkingen kunnen ervoor zorgen dat zwangerschappen vroeg, binnen de eerste drie maanden, worden afgeborken.

In onze omgeving zijn een aantal mensen die zich er niet in kunnen vinden dat we nu kinderen willen.
Dit omdat ik net mijn opleiding heb afgerond en omdat we nog geen voldoende woonruimte hebben (we wonen in een flat met 1 slaapkamer). Nou  zei mijn man laatst al dat ze niet eraan denken dat hij 41 is en graag vader wil worden voordat hij echt te oud wordt. En daar heeft hij groot gelijk in vind ik.
Nu ik dit berichtje op nu.nl heb gelezen, wil ik helemaal zo snel mogelijk beginnen met zwanger worden.

Liefs Nadine.

hoi nadine,

ik persoonlijk vind dat jullie je hart moeten volgen.
mensen in je omgeving houden er altijd een andere mening op na,
maakt niet uit waar t over gaat.
het gaat erom wat jullie willen.
en of je er klaar voor bent.

of je nu groot woont of klein,
het belangrijkste wat een kind nodig heeft is liefde en een goede verzorging.
en die kan je ook geven op een flat 3hoog achter!!!

als je twijfelt over het zaad van je man ivm leeftijd.
dan zouw ik adviseren om een fitiliteits onderzoek te laten doen.
( wordt er gekeken of het zaad van juiste kwaliteit is)

laat je niet weerhouden door je omgeving.
het is jullie toekomst.
suxes.

ps; hoe oud ben je zelf??

Liefde  en een goede verzorging is inderdaad het allerbelangrijkst, dat ben ik helemaal met je eens.

We gaan eens maar eens proberen of het lukt om zwanger te worden. Mocht na een aantal maanden nog niet raak zijn, dan kunnen we altijd nog die test doen. Bedankt voor de tip trouwens.

Oh ja, ik ben zelf in mei 30 geworden.

Groetjes, Nadine.

Hoi Nadine,

Waar halen die mensen het lef vandaan om commentaar te hebben op jullie leven. Laat ze zich met hun eigen (perfecte?) leventje bemoeien?

Ga ervoor meid! Dat jullie maar snel zwanger mogen worden.

Oh ja, mijn man is net 40 geworden en ik ben 36 en we willen heel graag nog een tweede kindje op korte termijn. Ook met die gedachte dat leeftijd een rol kan gaan spelen.

Succes!!

Groetjes,
Rosanne

Ha

Moet dan het hele leven al helemaal uitgepland zijn? Ik wordt ook gek van al die mensen die maar willen wachten tot alles perfect is. Kinderen hebben niks aan een perfect leven wat al voor ze geplant is. Vroeger ging dat ook allemaal makelijk.

Trouwens een babybed past overal en het duurt nog 9 maanden voor het kind er is als je meteen zwanger raakt.

chandra 1ronde eind aug

Dank jullie wel meiden!

Ben blij te horen dat er nog anderen zijn die net zo denken als mijn man en ik.
Als alles perfect moet zijn voordat je aan kinderen kunt beginnen, kun je er volgens mij maar beter nooit aan beginnen.

Een meisje die ik al een aantal jaren regelmatig spreek op msn en zo nu en dan in real life zie reageerde alsvolgt toe ik vertelde dat ik met de medicijnen was gestopt om een kindje te kunnen krijgen:

Dan hebben jullie wel andere woonruimte nodig.

Ik voelde me teleurgesteld in haar reactie dus heb ik dan naar haar getypt.
Toen schreef ze:

Natuurlijk vind ik het leuk voor jullie, maar er zijn nou eenmaal een aantal basisvoorwaarden waar je aan moet voldoen wil je aan kinderren beginnen.

Grrrr, ik ben toen wel een discussie met haar aangegaan erover. Maar ja er blijven nou eenmaal altijd mensen die alleen maar denken aan het praktische.

Wij gaan gewoon lekker proberen over een klein maandje!! lekker puh. Haha.

Liefs, Nadine.

hoi nadine,
ten eerste doe gewoon wat je hart je zegt,
ik woon ook klein en heb 1 slaapkamer en ook reactie gehad nou dan mag je eerst wel verbouwen ha ha dat maak ik dus altijd nog wel zelf uit ik wist dat het goed kwam en ja toen het er een keer was pas je je makkelijk aan het ging prima nu is ie 2 en slaapt nog bij ons op de kamer we gaan nu dan toch verbouwen want we willen graag een broertje of zusje voor onze zoon en dan moet er toch een kamertje bij maar de woonkamer blijft het zelfde en dan als het zo ver is komt dat ook wel weer goed liefs annemieke
su6 met zwanger worden

nou ja volg je hart zal ik zegen de vader van kyar is nu 52 en geen miskraam en kyara was helemaal geond hoor liefs van jolanda

Terug
Bovenaan