'konijnenhokken'

Hoi hoi,

Ik las in een andere discussie iets over de bedden bij het kdv, die lijken op konijnenhokken. Zelf heb ik afgelopen week het programma radar op tv gezien en daar waren idd ook  van die bedjes  te zien. En inderdaad: net konijnenhokken! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschrikkelijk vond. Het wil natuurlijk helemaal niks zeggen over het slapen van die kleintjes, want wie weet ligt het hartstikke lekker, maar het zag er erg zielig uit. Wat vinden jullie ervan?

Ik heb gemakkelijk praten, want Senne heeft opa en oma als oppas, maar ik zou liever niet hebben dat mijn kind in zo'n konijnenhok moest slapen. Is dat trouwens gebruikelijk in de kinderopvang of hebben ze soms ook andere bedjes??

Groetjes,
Dionne

Hoi,
de konijnenhokken vind ik niet zo erg.... maar waar ik meer van schrok bij Radar was de slechte lucht die er blijkbaar op veel kinderdagverblijven heerst. Ik ben gisteren wezen kijken (ik kreeg de slaapvertrekken niet eens te zien, de kinderen lagen te slapen. Vond ik ook vreemd, laat ons dan op een ander tijdstip komen) maar daar gaat Nynke niet heen hoor. Ik kijk wel hoe ik het doe. Ik werk thuis, mischien is het wel te doen.

groetjes,
daphne

Hoi! Ik ben vanochtend wezen kijken bij het kinderdagverblijf bij ons in het dorp. Het maakte een hele goede indruk en ik zie het dus ook echt wel zitten dat ze daar naartoe gaat. Ze vertelden ook over de zogenaamde 'konijnenhokken', ze noemde het anders maar ik weet de naam niet meer. Ze vertelde dat de kleding van de kindjes aangepast worden aan het weer. Ik sprak een tijdje geleden ook een moeder en haar zoon zit in dezelfde groep en ze vertelde dat haar zoon het echt héérlijk vind in zo'n hokje. Volgende week woensdag gaat ze voor het eerst. Zal ik jullie op de hoogte houden?

Hoi,

Bedjes op kinderdagverblijven (binnen of buiten) zien er sowieso niet zo gezellig uit als thuis, aangezien ze aan allerlei veiligheidseisen meten voldoen. Dus een gewoon ledikantje binnen moet al helemaal van spijlen voorzien zijn en een dakje hebben, zodat er geen kindjes uit kunnen klauteren. Ze slapen er doorgaans niet slechter in hoor! Zoonlief van 2, 5 vind zo'n bedje net een "huisje" en dus wel spannend. Of een "flat" want bij gebrek aan ruimte hebben ze vaak stapelledikantjes.

Die buitenbedjes hebben ze maar op weinig plekken, maar als ze zouden hebben op het kdv van mijn zoontje, zou hij er wel in mogen. Wat is er gezonder dn frisse lucht???

Groetjes Dionne/vis78

Hoi,

Ik zag je berichtje en dacht.. laat ik eens reageren, ik heb namelijk zo'n konijnenhok.
Het ziet er idd een beetje raar uit maar voor kinderen is het heel gezond en ze slapen er heerlijk in. Het is zo afgesloten zodat er geen beestje ed bij kunnen.
Mijn zoontje slaapt dus als het droog is en niet te vochtig lekker buiten overdag, ik kan lekker in de tuin zitten of werken en hij slaapt als een blok.
Het konijnenhok heeft officieel een lutjepotje en werkt volgens een heel oud principe.

Veel ouders die het niet kennen denken dat het echt een onding is en dat het bijna kidnermishandeling is maar het tegendeel is waar, na veel onderzoek blijken kinderen die buiten slapen beter en vaster te slapen en minder snel ziek te zijn.

Groetjes Fee

Er is een hele fansite van, dus het zal wel voordelen hebben, maar mij trekt het niet.
Maar ik ben sowieso geen voorstander van in mijn ogen vreemdsoortige slapplaatsen: houd ook niet van die hangwiegjes ofzo...

Terug
Bovenaan