'n derde kindje

A

Anoniem

Guest
wij willen graag een derde kindje
maar wat is een mooie tijd, onze oudste is 2,5 en de jongste 11 maanden
wie heeft ervaring met een derde kindje, is dit erg druk of goed te doen na een tweede

Wij gaan ook voor de derde. Onze oudste is 4 en de jongste is 2. We zijn vanaf aug. 2006 bezig en stel dat het raak is dan zijn de andere kindjes dus alweer 5 en 3 jaar. Ik vind 2 jaar ertussen persoonlijk heel leuk. Dat gaat nu al niet meer lukken maar goed, dat geeft niet. Hoop DAT het in ieder geval nog mag gebeuren.

Onze kinderen worden nu echt zelfstandiger dus moeders heeft de kriebels om weer te zorgen ;-)

Gr. Mamaloe

Hoi, hoi,

Ik ben 31 jaar en moeder van 2 dochters,  de oudste wordt volgende maand 4 jaar en de jongste is over 2 weken 1,5 jaar oud.
En sinds vanochtend yes, yes gestopt met de pil.  Ik ben er best wel wat maandjes mee bezig geweest, mijn man wilde ook wel maar je moet ook weer een kamer in gaan richten en wat als de derde niet helemaal gezond, we hebben tenslote al 2 gezonde dames rondlopen of stel dat het nu wel een tweeling gaat worden of dat het minder gaat met mijn vader. De moeders(mijn oma's dus) van mijn vader en mijn moeder haar kant waren/zijn allebei een tweeling en mijn vader dus ook. Mijn vader had 2 oudere broers toen hij met zijn tweeling broer kwam. Mijn eerste zwangerschap was gewoon normaal, de tweede waren er 2 vruchtzakjes maar maar 1 zakje gevuld, de aanleg voor een tweeling was er dus. De kans is dus erg aanwezig. Mijn tweede bevalling eindigde ook nog in een totaal ruptuur, ze was te breed geschouderd en het hoofdje was er al dus er was haast  bij dat ze kwam, benauwd, poepen en haar hartslagje daalde snel. Ik ben maar 1,62 meter klein en ik weeg 52 kilo.  Ik heb daar dus geen goeie ervaring mee, wat een drama zeg, dat gun je je ergste vijand nog niet. De 1-ste  3495  gram en de 2-de 4080 gram en de gynecoloog zei dus al  als we ooit voor een 3-de gaan is de kans op een negen ponder erg groot en er moet sowieso een mega knip gezet worden, zo zei hij dat dus precies. Ook niet iets om naar uit te kijken. Ik hoop dat ik de keuze  mag maken om toch voor een keizersnee te gaan, dat is ook geen pretje maar dit het liefst nooit meer. Ik ben nu al bang dat ik weer helemaal uitscheur t/m de kringspier die was net niet helemaal door, anders had ik   nu wel incontinent geweest. Wat voor mij al een hele geruststelling is is dat we zodra ik zwanger ben gelijk bij de gynecoloog terug kan, hij wil dus niet meer dat ik naar de verloskundige ga.  Mijn vader is vorig jaar opgegeven, nierkanker en het is uitgezaaid naar zijn long, niets meer aan te doen. Het gaat tot nu toe goed met hem, tennist nog een keer 4 in de week. Ik hoop zo dat hij zijn derde kleinkind nog mee kan en mag maken.  
Dat was mijn verhaal tot nu toe.
Tot gauw.

Groeten Kim

Spannend Kim! Veel succes met zwanger worden!!

Gr. Mamaloe

Hoi
Onze oudste is net 4, onze jongste nu 2,5 en we zitten sinds deze maand in de 1e ronde voor een derde.  
Onze 2 meiden schelen 20 maanden, best pittig vond ik het eerste jaar, vooral omdat onze jongste veel ziek is geweest. Daarom hebben we onze wens voor een derde een tijd voor ons uitgeschoven.
Inmiddels zit de oudste op school, en gaat het met de jongste ook goed. De meiden worden wat meer zelfstandig, dus we zien het nu zitten om er nog een kindje bij te krijgen. Heb wel grote twijfels gehad (financieel, ruimte in huis, de auto  etc.) en vraag me ook wel eens af hoe het moet als het een tweeling of een gehandicapt kindje zou zijn. Maar sta er niet teveel bij stil. Eerst nog maar eens zien of het lukt om zwanger te raken (ging bij de oudste ook niet spontaan).
In ieder geval is een derde kindje meer dan welkom.

groetjes Melanie

Hoi anomi.

Wij gaan ook voor de derde.
Wij zijn nu 2maanden bezig.
Ik had vorige maand een heel vaag streepje,maar toch na een aantal dagen ongesteld,al was het wel heel anders.
Ik ben nu nog steeds erg misselijk en heb zere borsten,dus ik weet het ook ff niet meer.
Bij ons is de oudste 11 en de tweede is net 6 jaar,wij hebben bewust voor dit leeftijdsverschil gekozen.
Ik ben inmiddels 36 dus dan duurt hel allemaal wel langer hadden ze gezegd,dus wachten we het maar af.

Terug
Bovenaan