'Oei, ik groei'

Hoi,
Isis is nu 4 maanden en 1 week. Volgens het boek 'oei, ik groei' maakt ze nu mentaal een ontwikkelingssprongetje door. Ik herken ook wel veel punten uit het boek. Gisteren  bijv. had ze lange (ontroostbare) huilbuien en was ze erg op mama gefixeerd en de nacht sliep ze heel onrustig. Maar vandaag gaat het weer helemaal goed met haar. Dus ik vind het boek wel okay, maar het suggereert dat het weken niet goed kan gaan met je kindje. Oftewel ik maak me zorgen vooruit (bijv. hoe lang gaat dit duren, gaat ze vandaag ook weer veel huilen enz.) Ik probeer niet te veel in dat boek te neuzen en de dag te nemen zoals hij komt en met Isis gaat het erg goed, groeipijntjes horen erbij en een   baby'tje  die helemaal niet huilt is ook niet goed..........Wat vinden jullie van dat boek, herkennen jullie er veel uit?
grt Esther (Isis 29-11-06)

Ik heb het boek ook en kijk er bijna nooit meer in, om depri van te worden al die donderwolkweekjes.
Soms kan het boek wel handig zijn maar ik ging me van te voren druk lopen maken omdat er wel 5 donderwolkweken aan zaten te komen. Jee wat zou mij te wachten staan.
Daar was ik dus snel klaar mee, vond er ook vee negatieve verhalen van moeders in staan.

Groetjes Sharon, mv Isabel

Hoi! Ik heb het boek vorige week (2e hands) aangeschaft omdat ik het allemaal zo herkenbaar vond wat ik erover las. Runar is 24 november geboren, dus net zo oud als jouw kleintje. Er was idd niks met hem te beginnen een paar weken geleden, en wat in het boek stond over dat groeisprongetje was errug herkenbaar! Ik heb het één keer gelezen en het boek weer weggelegd, ik was al erg gerustgesteld dat het niet aan mij lag maar dat het gewoon bij de ontwikkeling hoort en dat was genoeg voor mij om even te weten! Ik hoop alleen maar dat het geen wéken duurt! Maar ik moet zeggen dat hij de laatste paar dagen langer vrolijk is en minder miept, dus dat scheelt!
Ik heb het boek wel bij de hand, toch wel een geruststelling af en toe, maar je moet je idd niet blind staren op die weken en alles wat geschreven wordt, maar dat lijkt me logisch - je neemt toch ook niet klakkeloos alles aan wat het cb zegt?!
Hoe gaat het inmiddels met jouw kindje - ook al wat vrolijker?

Groetjes Edith

Hoi Esther,

Eleni is van 15-dec-2006.
Ik heb het boekje ook en lees wel vaak. Maar je moet je niet druk over maken over dit soort dingen maar gewoon aanemen wat Isis op dit moment doormaakt, wat ze al kan en wat zal komen, en hoe je je kind kan stimuleren en met haar spelen.
Eleni is 16,5 weken en kan al dingen die bij de sprong van 19,5 weken staan en soms is ze wat later met iets. En hoewel ze vanaf 4 weken doorslaapt komt ze om de 10 dagen ook een of twee keer rond 3-4 uur in de nacht.
Je moet het boek alleen als een richtlijn zien. Je kind laat je zien wat ze wil en wat ze van jou nodig heeft om door de sprong te komen. Ga gewoon na je gevoel en laat het boek ook wel eens liggen.

Groetjes
Christina

Hoi
Ik doe niet aan boeken. Elk kind is uniek en beleeft de ontwikkeling op zijn/haar unieke manier.
Tuurlijk zullen er wel bepaalde meetpunten in staan, maar ik vind het veel belangrijker om per dag te kijken en zeker ook elke dag te genieten.
Het blijft toch een gepuzzel zo'n kleintje en zo'n boek kan jer er niet altijd bij helpen.
Sil

Terug
Bovenaan