'Ritme' verplaatsen --> mogelijk?? graag tips!

Hallo Moeders!!

Ik lees iederen dag wel mee op de forums van ouders van nu, maar nu is het toch echt tijd om mijn eerste berichtje te plaatsen. Ik heb jullie hulp nodig :)!!

Mijn zoontje Koen van 7,5 week is sinds anderhalve week aan de fles. Eerst rustig afbouwen met de borstvoeding, maar dat ging zo snel dat ik 5 dagen laten al volledige flesvoeding gaf.

Het ziet er naar uit dat hij een ritme te pakken heeft. Maar of hij de middag voeding nou om 15.00 uur krijgt of 16.30 uur, hij slaapt daarna wel 6, 7 of zelfs gisteravond 8 uur door!!! Dit moet hij natuurlijk 's nachts doen. We hebben hem van de week ook al 2 keer wakker gemaakt rond 21.30 uur, maar daarna gaat hij maar 4 uur doorslapen en vervolgens moet ik er dus 2 keer 's nachts uit voor een voeding. Niet handig...
Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?

Ik zie jullie tips graag tegemoet!

Groetjes,
Simone

Hoi,

Mijn zoontje heeft dat ook heel even gehad. 's middags sliep hij zo'n 6 uur achter elkaar en 's nachts 2 keer komen. Ik gaf toen borstvoeding op verzoek maar voor mij werkte dat dus niet. Ik heb mijn zoontje dus elke keer om de 3 uur wakker gemaakt voor de fles (was inmiddels over gegaan op flesvoeding). Na de laatste fles liet ik hem zelf komen. Ik heb hem 's nachts nooit wakker gemaakt voor een fles. Tot 8 weken heeft hij een nachtvoeding nodig gehad en daarna ineens niet meer. Hij wende daar ook heel snel aan.

Succes

Wat ik bij mijn kindje eigelijk vanaf het begin (nu 10 weken) al doe is een heel duidelijk ritme.
OM 18.30 een voeding nog even kroelen en dan naar bed.
Vertel haar dat ik haar om 22,30 wakker kom maken voor de volgende voeding
en ook het naar bedje brengen gaat op een vast ritueel.
Samen de gordijnen dichtdoen omkleden in bedje stoppen muziekdoosje aan.
OM 22.30 ook weer vast ritueel. Even kroelen flesje schone luier en ik vertel haar dat ze lekker moet gaan doorslapen.
vervolgens draai ik het muziekdoosje nog even kort op.
's nachts komt ze bij mij heel wisselend de ene keer om 1.30 en vanochtend pas om 6.30 en alle tijden die ertussen in zitten.
Daarom als ze korter dan 6 uur heeft geslapen krijgt ze wel gewoon de fles maar ik zeg geen woord en kijk er niet aan (vind ze echt niet leuk)
heeft ze langer dan 6 uur geslapen vertel ik haar dat ze een geweldige knappe meid is en knuffel ik haar wel en zoek ik ook oogcontact met der.
Misschien een beetje overdreven maar ik denk dat door en vanaf jongs af aan al zoveel mogelijk vaste dingen   te doen ze weet wat er gaat gebeuren
Het is wel een kwestie van een paar weken heel consequent zijn
En het werkt schijnbaar wel want ze is eigelijk alleen de eerste nacht thuis (ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen) 2 keer 's nachts om een voeding gekomen.
Voor de rest slaapt ze weliswaar onregelmatig maar ze komt maar 1 keer per nacht.

Terug
Bovenaan