's avonds flesvoeding; moet ik dit eerst overleggen??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik geef mijn dochter van 8 weken 's avonds en flesje zodat zij er vast aan kan wennen als ik straks weer ga werken maar dit heb ik zo maar zelf gedaan zonder overleg met cons.buro...maar nu lees ik op de pakken flesvoeding dat je altijd eerst moet overleggen  ben ik nu zo'n ontaarde moeder? Nee toch...hun weten toch ook niet hoe ze erop zou reageren???

Wel merk ik nu aan de ontlasting van mijn dochter dat deze vaker wegblijft en meer krampjes lijkt te hebben ondanks ABC-Dophilus...krijg ik dalijk nog op mijn kop ook...

Groetjes Dominique

Hoi,

Moet wel gniffelen om je verhaal hoor! hooguit met je man lijkt mij
Met FV krijgen ze wel (meer) krampjes dan met BV, dus dat klopt hoor!

Groetjes Debby

gewoon lekker doen hoor als je denkt dat dat goed is . Denk er alleen wel ff aan dat als je 1 fles volledige fv geeft je de vit k druppels niet meer geeft en bij meer dan 300 ml (geloof ik) ook geen vit d druppels meer.

Goed dat je dat zegt van die vit. k druppels...oeps krijg ik dus ik dus toch op mijn kop...  zelfs al drinkt ze maar 70 cc???

Zal wel he...ok bedankt!!!

Groetjes Dominique

Haha, ontaarde moeder?  
Ik heb het toevallig aan de wijkverpleegkundige gevraagd toen ze hier was voor de kennismaking. Ik vroeg haar toen wanneer ik het beste met de fles kan beginnen als ik de avondborstvoeding wil vervangen door flesvoeding. Dit, zodat ik dan op tijd kan gaan slapen (mijn man geeft dan de fles) en ik iets meer rust krijg.
Ze zei dat dit het beste met 4 weken kon maar ze keek helemaal niet raar op van mijn vraag hoor ;)
Het is inderdaad je eigen beslissing!

volgens mij is het vit k stop met 150 ml fv  maar dat moet je anders ff navragen

Je mag pas stoppen met de vit. K als je 50% flesvoeding geeft. (Ik heb het opgezocht in mijn kraamzorgdossier.)

Ik wil daar nog even aan toevoegen dat ik geheel op eigen houtje ben overgestapt van bv op fv. Gewoon je eigen gevoel volgen!

Terug
Bovenaan