's avonds huilen hoelang?

Mijn dochter is nu drie maanden, zei is gehele dag erg rustig en slaapt tussen voedingen door nog geregeld soms 1 soms 2 uur. 's middags vanaf half vier wakker tot 20 uur. ( 19.30 voeding nog gehad) Zei wil dan niet slapen huilt dan veel, hoelang moet ik haar laten huilen en kan ik haar al "verwennen"met uit bedje halen en in de box of beneden bij ons te zijn???

Hoi hoi,

heb je er wel eens aan gedacht dat ze gewoon te moe is om in slaap te vallen?
Als dat bij mijn mannetje zo is (nu bijna 4 mnd) dan huilt hij ook een tijdje en valt dan toch in slaap.
Je kan dan het beste een bepaalde tijd in je hoofd nemen die je wacht voordat je naar haar toe wilt gaan bijvoorbeeld 15 min, valt ze in die tijd een poosje stil dan beginnnen die 15 min weer van voor af aan. Alleen als ze aan een stuk door huilt kun je na die tijd even naar haar toe gaan en haar kalmeren en dan weer van voor af aan beginnen.
Het is in het begin een beetje moeilijk, maar je zal zien dat die huiltijd voor het slapen gaan steeds korter word.
Ook belangrijk is het om bij de eerste tekenen van moeheid haar naar bed te brengen, dat kan zijn gapen, in de oogjes wrijven, jengelen/huilen, maar ook drukker worden duid vaak op moeheid.
Je kan ze nu nog niet verwennen, maar wel gewennen. Het ligt er dus net aan welk ritueel ze gewend is van wakker worden, voeden, knuffelen, alleen spelen (in de box), slapen. (die houd ik aan en dat gaat super)

succes ermee.

Liefs,

ons mannetje heeft ook zon periode gehad. t lijkt nu aardig over. ik laat hem meestal een half uur mopperen en dan geeft ie meestal wel op en gaat lekker slapen. anders ga  ik even kijken. soms een klein slokje water en thats it, soms even over zijn buikie wrijven, maar ik probeer hem wel te laten liggen. mjin neefjes werden altijd bij iedere kik uit bed gehaald, en zodra er visite kwam wilden ze er natuurlijk bij dus brullen tot mama ze kwam halen, wat die dan ook deed...... (babys van 8-9 maanden, eerlijk waar)
dus probeer ik voor hem en mij zo sterk  te zijn hem te laten liggen, bedtijd is bedtijd. maar ik geef toe, t valt nie altijd mee.....

succes ermee

groetjes fioon  

Hoi,
Het is best lastig vind ik altijd een huilend kindje. Maar ja soms zijn ze over hun slaap heen waardoor ze heel veel en lang kunnen huilen. Ons meisje is nu 5 maanden en heeft het ook een tijdje gehad in het begin viel ze bij ons of na de fles in slaap. Maar op een gegeven moment de ze dat niet meer maar moest alleen maar huilen en huilen. Niets leek te hielpen. Tot dat we besloten om dr bij de moeheid tekenen in bed te leggen en tot onze verbazing viel ze na een paar minuten in slaap. Wij houden ongeveer een kwartier aan tenzij ze echt hysterisch huilt dat vind ik niet nodig en haal ik dr er uit ik denk namelijk niet dat je ze nu al kan verwennen. En bij ons speelt ze dan nog even of wil nog even knuffelen en dan proberen we het weer en dan pikt ze het wel. Denk dat het handig is om naar je gevoel te luisteren en een eigen ritme te creeeren. Dat pikken ze wel op.
succes
auriske

he hallo,

Van half 4 tot 8uur wakker is een veel te lange tijd voor zo'n kleintje daar moet echt nog een slaapje tussen in! (al is het maar een  heel kort slaapje)  Daarom wil hij/zei niet slapen dan is ie gewoon te moe!

Groetjes Nadine.

Terug
Bovenaan