's avonds huilen

Ons dochtertje van 19 weken heeft de laatste tijd de gewoonte om iedere avond bij het inslapen ongeveer 20-30 min te huilen of zeg maar tekrijsen voor ze ook echt gaat slapen! Dit deed ze voorheen nooit!! Overdag huilt ze vrijwel nooit!!Wordt er iedere avond een beetje zenuwachtig en geirriteerd door! Heeft iemand een tip of zijn er nog meer van die draakjes die dat iedere avond weer doen???

Ik sluit je helemaal aan bij je vraag!! Ons zoontje doet namelijk sinds 1,5 week precies hetzelfde. Maar dan ook overdag!! Hij is ook 19 weken, trouwens... Zou het aan de leeftijd liggen... . Voorheen vond ie het heerlijk om naar bed te gaan. Als hij aangaf dat hij moe was, legden we hem in z'n bedje. Dan keek hij even om zich heen en vervolgens viel hij lekker in slaap. Nu is het zo dat ie wel heel moe is, maar zodra we 'm in bed leggen (dus ook overdag), gaat ie opeens hyperactief doen. En huilen dus. Als ik kom kijken dat zie ik wel dat ie heel moe is (heeft oogjes dicht en wrijft met z'n handjes in z'n ogen), maar hij kan niet in slaap vallen en blijft huilen. Word er ook een beetje wanhopig van. Vraag me ook af of ik dan maar niet moet kijken en hem elke keer een half uur moet laten huilen.... Wie kan ons helpen?????

groetjes,
Kipling26

Hallo!
Ik heb ook een zoontje van 4 maanden, hij heeft vooral in het begin veel gehuild bij het naar bed gaan, maar nu niet meer. Maar het zou zo weer kunnen gebeuren, ik denk dat het nl te maken heeft met de ontwikkelingsfase waar ze nu in zitten. Ze zijn wat langer wakker overdag en doen steeds meer nieuwe indrukken op die ze voornl. 's avonds verwerken dmv van huilen. Ook denk ik dat het over een tijdje wel weer over zal zijn.
En dan is er weer wat nieuws!
Succes en veel geluk met jullie kleintjes

Terug
Bovenaan