's avonds komt ze zo moeilijk in slaap

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Misschien hebben jullie tips......
Nynke is bijna 9 maanden en heeft de laatste tijd zo moeite met slapen. Eerst sliep ze heerlijk na haar eerste flesje tot een uurtje of 9. Dan van half 12 tot 1 uur/half 2 en dan 's middags rond een uur of 4 nog een half uurtje ofzo. Daarna lekker spelen/eten etc en dan rond half 8 lekker het bedje in.....Maar nu komt ze 's avonds zo moeilijk in slaap! Ik merkte dat ze iets minder slaap nodig had op de dag dus nu blijft ze wakker tot half 10 's ochtends, dan slaapt ze 1.5 uur en dan 's middags ook 1.5 a 2 uur. Dit heeft eigenlijk tot nu toe geen invloed op het slaap 's avonds. Ze ligt maar te rollen, te kletsen en te spelen met haar kleine popje. Op een gegeven moment gaat ze huilen en dan leggen we haar weer op haar ruggetje, speentje en popje in haar hand. Dit gaat vaak een uur ofzo door.
Hebben jullie nog tips of is dit bij jullie ook zo??

Volgens mij is het een beetje onsamenhangend verhaal geworden maar misschien kunnen jullie er toch iets mee!

Bedankt,
Sus

Hoi!

Hier hebben we er ook zo eentje!
Draaien kletsen spelen en dan is het huilen want dan kan hij niet in slaap komen.
Onze Teun slaapt op zijn buik dus klop ik hem zachtje op zijn kontje.
Dan wieg je hem als waren in slaap en dat vind hij heerlijk.
Tja het nadeel is dus wel dat ik ooit een kwartier sta te 'kloppen'.
Maar ja dan slaapt hij ook heerlijk.

Groetjes Mikkie.

Hoi Sus,

Ik heb zo'n vermoeden dat het bij de leeftijd hoort, want onze zoon (vandaag precies 9 maanden) loopt ook al ruim een week 's avonds te keten en ik herinner me een ander topic waar het kindje van 8,5 maand zat te spoken voor het slapengaan. Ik weet ook niet wat ik er mee aan moet. Alleen een boze toon helpt wel, maar dat wil ik zelf eigenlijk niet. Morgen gaan we naar het CB en dan vragen we aan hun of ze tips hebben maar aan de andere kant vertrouw ik hun tips ook weer niet
Misschien is het een fase en gaat het over een paar weekjes weer goed?!?

Groetjes Ida

hoi,

ik denk ook idd dat het een fase is, dinand is volgende week 9 mnd. en die heeft het ook, ik ga meestal naar hem toe, leg ik hem weer neer aai over de bol, muziekbeer weer aan en ga weer weg, na een keer of 3 gaat hij meestal wel slapen( wel 1 tot1,5 uur verder) ze zullen er wel even doorheen moeten(en wij ook hahahaha)

groetjes susanne

Terug
Bovenaan