's avonds krijsen

Mijn zoon is nu 23 weken oud en sinds een paar dagen krijst hij echt alles bij elkaar wanneer hij 's avonds naar bed gaat. Voorheen deed hij dat helemaal niet en was hij een goede (in)slaper. Overdag is hij eigenlijk altijd best vrolijk maar 's avonds gaat het dak eraf. We leggen hem rond 20.00 uur in bed. Heeft iemand van jullie dit ook? Mijn man en ik vinden het erg moeilijk dus tips zijn van harte welkom!

Noralieke

hoi,

Mijn dochter is een stuk jonger maar doet/deed dit ook. Ze is 16 weken en al 8 weken krijst ze 's avonds minstens 30 min. En echt krijsen hoor! Niets hielp, ik werd er echt moedeloos van. Sinds deze week lijkt het te verbeteren. Ze is nu al 3 keer 's avonds zonder krijsen gaan slapen. Net als je denkt dat het noooooit meer over gaat dus....    

Sterkte!
da77

hoi hoi

idd dat lijkt me erg vervelend.......
pff maar ik heb wel eens gehoord dat sommige kindjes een huiluurtje hebben en dat is vooral sávonds, dan verwerken ze alle indrukken van de afgelopen dag en dat doen sommigen met huilen.. ze uiten dan als waren hun emoties......

Je  zou eventueel   na 5min even heen gaan, even een aai over zijn/haar bolletje, speentje aanreiken en weer weg...(proberen niet aan te kijken) begint hij/zij weer te huilen , weer opnieuw.....dit even volhouden en hopenlijk valt hij/zij dan weer in slaap..

voor de rest succes ermee...

liefs tobi

Hoi Noralieke,

Hier precies hetzelfde!! Mijn dochtertje 22,5 week wil niet meer 'savonds slapen! of ze slaapt half uurtje en dan weer brullen. Ik geef haar dan speentje en streel haar hoofdje (praat vrijwel niet tegen haar) dan slaapt ze 15 minuten en begint het weer vna voren af aan. Heb haar ook al laten huilen ( ± 20 minuten )maar het gekrijs bleef. Duurt inderdaad wel de hele avond....zucht Heb dus geen tips ....
groetjes
maria

Hoi da77, tobi en maria,

Tja...helaas hebben jullie geen tips maar het sterkt me in ieder geval al om te weten dat wij niet de enige zijn met dit probleem. Gisterenavond heeft mijn man onze zoon eindelijk wel in slaap gekregen met een beetje wiegen in zijn armen op z'n kamertje, maar het duurde ruim een uur en hij gilde als een speenvarken.  En zaterdagavond was het zoals jij beschrijft Maria, even slapen, dan weer huilen e.d. tot de laatste fles van 22.30 uur. Misschien krijgt hij een tandje. Dat hoop ik eigenlijk, want dan hebben we tenminste een verklaring voor zijn gekrijs. Nu vanochtend is er weer helemaal niks aan de hand en ligt hij lekker te spelen in zijn wipstoeltje. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.... zucht..

Noralieke

Mijn dochter is nu 19 weken en begint nu juist beter in te slapen 's avonds. Sinds vorige week hoeven we haar niet meer in slaap te wiegen en kunnen we haar zo in bed leggen. Overdag was dit nooit een probleem, maar 's avonds was het krijsen! We moesten haar helemaal in slaap wiegen, echt totdat ze helemaal vertrokken was. Was ze niet helemaal in dromenland en je legde haar in bedje, dan werd ze wakker en kon je weer van voren af aan beginnen. Meestal duurde het ongeveer 30 minuten voordat je haar goed weg kon leggen.
Maar sinds vorige week  konden we haar al een paar keer zo in bed leggen en sliep ze, net als overdag, rustig in. Onze investering wordt beloond!
We hadden ons erbij neer gelegd dat we het op die manier moesten doen (en nog wel eens), maar het gaf ons hoop dat het niet eeuwig zou duren, omdat het overdag wel goed ging.

Groetjes mama van Ilse

Hoihoi,

Als ik die van mijn in de avond naar bed wil brengen is het net een brandweer wagen alleen Lars gaat zo uit zijn dakkie dat ie stikt in zijn eigen speeksel dus ik haal hem er maar uit. Overdag slaapt hij wel gewoon prima.

Groetjes,

Bianca & Lars

Terug
Bovenaan