's avonds slapen

Hallo ladies,

Ik kijk regelmatig op dit forum en heb veel aan jullie ervaringen. Ik ben sinds 21 april moeder van Willemijn. Ik ben benieuwd naar hoe jullie de avond doorbrengen met jullie kindje. In het begin wilde Willemijn niet gemakkelijk in de reiswieg slapen, die beneden stond, met als gevolg dat ze lekker lag te slapen in onze armen op de bank of op een dekentje op de bank. En tussentijds is ze dan wakker, lacht, brabbelt wat en kijkt vrolijk om zich heen. Inmiddels is dat een gewoonte geworden, maar ik realiseer me dat we hier een keer mee moeten stoppen. Wat is wijsheid: leggen we haar in haar ledikantje boven, of in de box, of in de reiswieg beneden? En hoe laat doen we dat dan? Ik geef borstvoeding op verzoek, en Willemijn heeft geen vast ritme. Daarnaast slaapt ze de nachten niet door, meestal rond half elf 's avonds een voeding en dan rond een uur of vier 's nachts, en acht uur 's ochtends weer. Hoe doen jullie dit? Wat werkt er bij jullie goed?

Groetjes,
Esther

hoi esther,

gefeliciteerd met je dochter!
Onze meid ligt savonds ook niet   vroeg in bed, in het begin was ze gewoon wakker tot 23.00 uur. Dit kwam meestal omdat ze in de middag sliep en savonds niet moe genoeg was.

Nu (dik 10 weken) probeer ik haar na ons eten naar bed te brengen en dat is rond 20.00, en haar dan in haar ledikantje laten slapen tot de late fles. Maar dit wil meestal niet lukken :(

Ik zou haar overdag wel vaker in de box leggen of in haar ledikantje, straks wil ze helemaal niet en wil ze alleen bij jouw in je armen liggen.

Ps ik voed haar ook op verzoek maar dan flesvoeding. Ze heeft nog absoluut geen ritme.

Esther;
hier precies hetzelfde......
Wel merk ik dat ik onze dochter nu dus 21.30 uur op bed kan brengen ipv 23.30 uur.
Als ik de dagboekjes van mijn andere kinderen lees, zie ik dat die rond de 3/4 maanden vanzelf rond 19.30 uur naar bed gingen .
Het wijst vaak vanzelf, je kindje geeft het zelf aan.
Voed haar eens boven op haar kamertje en leg ze daarna in bed, wie weet.....

haha, nu ik het even terug lees moet ik wel lachen ...
"vanzelf naar bed gingen"...........net of die baby' s zelf de trap opklommen en hun ledikantje in........
maarre...............jullie begrijpen me wel he...

Even een beetje een vooruitleg/ ons verhaal... ;-)

We hadden een pittige start met onze dochter, en ze heeft de 1e 7 weken eigenlijk alleen maar bij ons op de arm geslapen. Behalve dan 'snachts. Dan sliep ze opeens heel goed in haar eigen bedje! Maar vanaf de ochtend fles was het weer drama. Opeens bij week 7 wilde ze ook overdag  in haar eigen bedje slapen. Bij week 8 hadden we zelfs daar een ritme ontwikkeld!
En nu, week 10, hebben we echt een ritme. Flessen om de 4 uur (terwijl we op verzoek voeden, fles), slaapjes overdag gaan super, echt fijn dus. Maar dan....

De fles van 19.00 uur. En daarna wil mevrouw niks meer. Slapen in haar bedje word hysterisch gebrul, op de arm houden gaat nog redelijk, zo lang je maar blijft lopen/ wiebelen. Dan valt ze op een gegeven moment wel op de arm in slaap, maar eigenlijk blijft het prut tot de fles van 23 uur. En na die fles, is het hup dr bed   in, en slaapt ze door tot een uur of 7/8.

Ik heb zoiets van: na die 1e weken gaf ze opeens aan dat ze in dr bedje wilde overdag, dus ik verwacht dat dat binnenkort ook wel gaat gebeuren na die fles van 19 uur. Af en toe probeer ik dr in bed te leggen, maar word het brullen, dan hou ik haar lekker bij me. Dat ritme komt wel.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

@Teddy, ik snap dus helemaal met wat je bedoelt dat die kleintjes zelf naar bed gingen... haha. Ze geven het wel aan!

ps. ik weet niet of jullie 'oei ik groei' lezen, met de sprongetjes? De 1e sprong (wk5)  was bij ons duidelijk merkbaar, de 2e (wk8) niet, maar na week 8 gaat het dus opeens wel beter en kan ze veel meer. Ik denk dat ze bij de sprong van wk13 ook 's avonds wel gaat slapen..
We zullen zien! ;-)

blueyez, ik herken dat heel erg met savonds het huilen. Kirsten heeft dat ook, in de box slaapt ze heerlijk savonds maar leg ik haar in bed gaat ze liggen brullen en alleen bij mij op de arm vind ze het dan prettig.

Ik vind het boek oei ik groei nogal prijzig.. ik zag het bij bol.com voor 30 euro.
Misschien dat ik het toch maar ga kopen, ga zaterdag toch de stad in met moeders.

Teddy, ik snap je helemaal hoor :))

Over het algemeen hebben we wel redelijk rustige avondjes...meestal hebben we hier tussen 5-7 wat een huiluurtje, maar als ik de kleine in een wipstoeltje in de keuken zet terwijl ik aan het koken ben, dan is het prima.

Vlak na het eten krijgt hij ook zijn een na laatste voeding en daarna wordt er vaak even geknuffeld met papa. Dan is het maar net hoe hij dan is, is hij heel wakker en heeft ie volop praatjes, dan gaat hij nog even in de wipstoel en anders in de box. In de box valt hij dan vaak wel in slaap, om dan rond 10/11 uur wakker te worden. Dan doen we de pyjama en slaapzak aan en dan geef ik de laatste voeding op bed. Dan ligt hij ook wel relaxed, en vaak valt hij dan al in slaap op bed. Als hij genoeg voeding heeft gehad, leg ik hem in z'n wiegje neer. Meestal schrikt hij dan nog wel een beetje wakker, maar binnen 5 minuten is hij weer vertrokken. En slaapt hij lekker door tot een uurtje of 6.

Terug
Bovenaan