's avonds zoooooo onrustig!

Hoi meiden!

Mijn dochtertje Sterre is inmiddels zeven weken oud. Het is een pracht van een meid en ze doet het prima! Een ideaal kindje ! Alleen de laatste tijd kan ze de avonden moeilijk doorkomen. Ik weet dat bijna alle jonge baby'tjes onrustig zijn 's avonds, en bij Sterre viel het eerst ook wel mee, alleen de laatste 2 weekjes is het toch wel wat erger geworden. We zijn de hele avond met haar bezig. Meestal begint het rond een uur of 8, en dat kan dan doorgaan tot 12 of 1 uur 's nachts, zelfs wel eens  2 uur geweest  (dan kunnen wij dus ook pas gaan slapen) Ze huilt maar door, is alleen redelijk stil als we met haar rondlopen. Van onze avonden kunnen we dus niet meer genieten momenteel. Nou is dat niet zo erg, maar ik vind het ook zo sneu voor de kleine. Ze heeft duidelijk ergens last van, waarschijnlijk krampjes. Wie heeft hier meer ervaring mee, en heeft misschien tips om de avonden wat beter door te komen?

Groetjes!
 
Hallo.

Ik wilde even op je vraag antwoorden.

Mijn zoontje is nu vijf weken oud en hij is 's avonds ook heel onrustig en alleen maar aan het huilen tot dat je hem op de arm hebt. dan is hij stil. maar wij bakeren hem 's avonds in en dat werkt perfect. hij is eerst nog even aan het huilen maar geeft zich dan over en slaapt een paar uur achter elkaar. afgelopen nacht hebben we hem om twaalf uur 's avonds ingebakerd en hij kwam 's morgens om zeven uur pas weer voor de voeding.
Het inbakeren kan geen kwaad als je de voetjes maar vrij laat. anders krijgen ze last van de heupjes.

Groetjes tatjana

tmessing@mecotec.nl
 
Ze zou koliek kunnen hebben, dit komt op in de eerste zes weken en houdt in elke avond huilen en heel moeilijk te kalmeren. Het gaat meestal na drie maanden weer weg.  De oorzaak voor koliek is onbekend maar er zijn wel middeltjes die kunnen helpen, meestal zijn dit druppeltjes die je voor elke fles of borstvoeding moet geven.

groetjes Danielle
 
Terug
Bovenaan