's avonds zooooooo onrustig

Hoi meiden!

Mijn dochtertje Sterre is inmiddels zeven weken oud. Het is een pracht van een meid en ze doet het prima! Een ideaal kindje ! Alleen de laatste tijd kan ze de avonden moeilijk doorkomen. Ik weet dat bijna alle jonge baby'tjes onrustig zijn 's avonds, en bij Sterre viel het eerst ook wel mee, alleen de laatste 2 weekjes is het toch wel wat erger geworden. We zijn de hele avond met haar bezig. Meestal begint het rond een uur of 8, en dat kan dan doorgaan tot 12 of 1 uur 's nachts, zelfs wel eens  2 uur geweest  (dan kunnen wij dus ook pas gaan slapen) Ze huilt maar door, is alleen redelijk stil als we met haar rondlopen. Van onze avonden kunnen we dus niet meer genieten momenteel. Nou is dat niet zo erg, maar ik vind het ook zo sneu voor de kleine. Ze heeft duidelijk ergens last van, waarschijnlijk krampjes. Wie heeft hier meer ervaring mee, en heeft misschien tips om de avonden wat beter door te komen?

Groetjes!

Hoi,

Demi (12,5 weken) is ook ongeveer vanaf 7 weken zoooo onrustig in de avond, eerst slaapt ze een half uur tot 3 kwartier en dan wordt ze wakker en vanaf 19.30u is het feest, huilen, huilen, huilen.... het waren bij haar eerst krampjes, maar dat heeft ze niet meer, maar het huilen is er niet van over gegaan. Als je haar eruit haalt is het over en zit ze heerlijk op je schoot te lachen..... Ik laat haar nu steeds iets langer huilen, waardoor ze soms in slaap valt rond 20.30u, maar soms ook niet en dan haal ik haar er tegen 21.00u maar weer uit! Ze krijgt om 22.oou de fles en gaat daarna heerlijk slapen tot 06.30u. Ik weet ook niet wat het is, maar nog relaxt een avondje op de bank zitten met m'n vriend zit er niet echt in!! Ik moet wel zeggen dat het steeds iets beter gaat!!  Als iemand tips heeft????

Groeten Mia

Hoi,
Onze Sander is nu 6,5 week. Overdag een rustig mannetje. Slapen, eten, slapen, eten enz. en af en toe is hij wat langere tijd wakker. Maar vanaf 18.00 uur is het feest. Dan huilt hij veel en wil hij niks.
Hij slaapt elke keer eventjes, drinkt maar eventjes, is moeilijk te troosten en elke keer maar even stil. Dit duurt tot ongeveer 23.00 uur en dan slaapt hij afwisselend tot 2 en soms ook tot 5 uur. Dat ligt er aan. (Maar ik heb geen idee waaraan)
Volgens mij is het een beetje een cirkeltje als je moe bent kun je niet goed eten en als je honger hebt kun je niet slapen.
Dus sinds eer gisteren pak ik het anders aan. Ik houd de voedingstijden beter aan. (langere afstanden er tussen) even laten huilen in zijn bedje. Ik heb een lakentje strak om hem heen gespannend in zijn bedje. een lichte vorm van inbakeren.
En het is nog afwachten of dit echt helpt maar gisteren hebben we een rustig avondje gehad.
Het blijft toch zoeken met die kleintjes en uiteindelijk komt het wel goed. Maar je kan er zo ontzettend moe van worden.

succes ermee groetjes janneke

Terug
Bovenaan